۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۲۴

بازآفرینی محور زندیه رویکرد شورای پنجم شهر شیراز

بازآفرینی محور زندیه رویکرد شورای پنجم شهر شیراز

شیراز - رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بازآفرینی محور زندیه یکی از رویکردهای مهم شورای پنجم است .

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی شورای شیراز، نوذر امامی گفت: یکی از رویکردهای شورای پنجم بازآفرینی محور زند است که مقرر شد مشاور طرح گزارش جامعی از اجرای این طرح در کمیسیون ارائه دهد.

وی با اشاره به بهسازی و زیبا سازی سطح شهر در تکالیف بودجه شهرسازی افزود: مقرر شد معاونت شهر سازی با هماهنگی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نسبت به تهیه طرح جامع سیما و منظر شهری اقدام کند.

امامی اضافه کرد: بررسی تکالیف بودجه ۱۳۹۷ شهرداری (حوزه معاونت شهر سازی و اداره حوزه استحفاظی باغ‌های قصردشت) در دستور کار کمیسیون شهرسازی و معماری قرار گرفته است.

رییس کمیسیون معماری و شهر سازی شورای شهر شیراز گفت: در راستای بهسازی مبلمان شهری، پس از بررسی مشاوران، جانمایی ۱۰۰ نقطه از شهر که قابلیت المان گذاری دارد، مشخص شد.

وی ادامه داد: مقرر شد معاونت شهرسازی گزارش کامل از تکالیف بودجه ۹۷ را به کمیسیون ارائه دهد تا پس از بررسی کارشناسی، نتیجه برای تصویب به صحن علنی شورا ارجاع شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز از بررسی لایحه پیشنهادی شهرداری مبنی بر عوارض صدور پروانه ساختمانی، عوارض تراکم ساختمانی، عوارض تجاری و غیر مسکونی در کمیسیون خبر داد و افزود: کلیات این لایحه پس از اصلاحاتی تصویب و به صحن علنی ارجاع شورا خواهد شد.

امامی خاطر نشان کرد: تجویز واگذاری منافع قسمتی از فضای تحتانی معبر عمومی واقع در میدان ابوالکلام به هتل رویال در کمیسیون بررسی شد.

عضو شورای شهر شیراز بر طراحی نقشه‌های مناسب و در مقیاس انسانی در این معبر تاکید و اضافه کرد: این لایحه با در نظر گرفتن فضای فوقانی در کمیسیون تصویب شد.

کد خبر 4521989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha