۴ اسفند ۱۳۸۵، ۱۳:۵۲

آنتونی هاپکینز نقش استاد دلهره را بازی می‌کند

آنتونی هاپکینز نقش استاد دلهره را بازی می‌کند

تهیه‌کنندگان فیلم "آلفرد هیچکاک تقدیم می‌کند" تصمیم دارند از حضور جمعی از بازیگران مطرح برای ترسیم زندگی استاد دلهره سینما استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آنتونی هاپکینز هنرپیشه اسکاری سینما و هلن میرن نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر زن از جمله نامزدهای بازی در این فیلم هستند.

هاپکینز نقش کارگردان فیلم های "سرگیجه" و "بیمار روانی" را بازی می کند و میرن نیز در نقش همسر وی الما ریول ظاهر می شود که نقش بسزایی در شکل گیری پروژه های سینمایی هیچکاک داشت. رایان مرفی کارگردانی این اثر را بر عهده می گیرد و "آلفرد هیچکاک تقدیم می کند" تحت نظارت استودیو یونیورسال ساخته می شود.

آلفرد جوزف هیچکاک روز سوم اوت 1899 در انگلستان به دنیا آمد. او پسر یک سبزی فروش به اسم ویلیام هیچکاک بود. هیچکاک سال 1915 کار خود را در یک استودیو فیلمسازی در انگلستان با سمت طراح تیتراژ شروع کرد و در طول خط مشی هنری 53 ساله اش 64  فیلم صامت و ناطق ساخت‎. او روز 26 آوریل 1980 در لس آنجلس چشم از جهان فروبست.

"طناب" (1948)، "بیمار روانی" (1960)، "مرد عوضی" (1957)، "شمال از شمال غربی" (1958)، "سرگیجه" (1958) و "بدنام" (1946) در زمره فیلم های مطرح این کارگردان جای دارند.

کد خبر 452220

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha