سامان توکلی:

تأثیر بحران‌ها و تغییرات اجتماعی بر سلامت روان بر کسی پوشیده نیست

تأثیر بحران‌ها و تغییرات اجتماعی بر سلامت روان بر کسی پوشیده نیست

رئیس دومین همایش سالیانه‌ انجمن علمی روان‌درمانی ایران گفت: با پررنگ شدن نوسانات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی، بیش از پیش متوجه تبعات آنها بر سلامت جسم و روان افراد می‌شویم.

سامان توکلی، رئیس دومین همایش سالیانه‌ انجمن علمی روان‌درمانی ایران، با بیان این موضوع، افزایش خشونت‌ها چه به شکل خشونت خانگی و چه نزاع‌ها و درگیری‌ها، افزایش علایم اضطرابی و اقدام به خودکشی را چند نمونه از این تبعات دانست که توجه همه‌جانبه‌ دلسوزان جامعه را می‌طلبد.

این متخصص روانپزشکی ادامه داد: تا زمانی که مطالعات جدی و دقیقی در زمینه‌ روند تغییرات شاخص‌های سلامت روان و ارتباط آن با مسایل اجتماعی و اقتصادی صورت نگیرد و تحلیل‌های حاصل از آن مکرر در مکرر در رسانه‌ها و محافل اجتماعی منعکس نشود، این گزاره به صورت یک گزاره‌ کلی و فاقد نیروی محرک کافی برای کنش‌گری اجتماعی و تأثیر بر نهادهای سیاست‌گذار باقی خواهد ماند و نخواهد توانست سیاست‌گذاران را متوجه آثار و پیامدهای تصمیم‌گیری‌های‌شان بر سلامت روان جامعه کند و مسبب تغییری در این روند شود.

رئیس انجمن علمی روان‌درمانی ایران در ادامه از برگزاری دومین همایش سالیانه‌ انجمن علمی روان‌درمانی ایران در روزهای آینده خبر داد که عنوانِ «روان‌درمانی در پرتو فرهنگ و جامعه» را دارد و تأکید کرد که این همایش فرصت مناسبی برای تحلیل و تبادل نظر متخصصان مرتبط با مسایل اجتماعی و نیز سلامت روان خواهد بود.

توکلی اظهار امیدواری کرد: به این ترتیب مسایل سلامت روان، محدود به دانشکده‌ها و تالارهای سخنرانی علمی نماند و علاوه بر متخصصان، عموم مردم نیز به آن توجه داشته و از سیاست‌گذاران مطالبه‌ی جدی در زمینه‌ احقاق حقوق خود داشته باشند.

لازم به ذکر است که این همایش، دهم تا دوازدهم بهمن ماه در مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران و با حضور متخصصان و کارشناسان گوناگون روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و روانپزشکی برگزار می شود.

کد خبر 4525604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha