۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۴۹

افتتاحیه نمایشگاه خلاقیت‌های هنری بانوان در شهربانوی بوستان ولایت

افتتاحیه نمایشگاه خلاقیت‌های هنری بانوان در شهربانوی بوستان ولایت

در راستای شناسایی و حمایت از استعدادهای هنری بانوان نمایشگاه خلاقیت‌های هنری ویژه بانوان و دختران از ۱۱ تا ۱۴ بهمن در شهربانوی بوستان بزرگ ولایت افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید بهرامی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۹ با اعلام این خبر اظهار کرد: تقویت فعالیت‌های هنری زنان و غنی‌سازی اوقات فراغت آنان، شناسایی و معرفی زنان هنرمند محلات و تجلیل و بزرگداشت آنان، توجه و حمایت از هنرمندان زنان معلول از اهداف برپایی این جشنواره است.

وی با اشاره به تنوع‌بخش‌های مختلف جشنواره هنری زنان : کارگاه‌های آموزشی تخصصی و نمایشگاه بازآفرینی خلاقانه از منظر هنر، نمایشگاه دستاوردهای هنری زنان معلول و جشنواره و نمایشگاه مد و پوشش اسلامی- ایرانی زنان ازجمله این بخش‌ها هستند.

بهرامی بابیان اینکه در این منطقه نمایشگاه مد و پوشش اسلامی- ایرانی زنان برپا خواهد شد یادآور شد: انواع چادر مناسبتی و چادر اجتماع، مانتو، دوخت‌های سنتی و برگرفته از لباس اقوام، دوخت لباس عروس با پوشش اسلامی عرضه می‌شود.

همچنین در راستای نمایش خلاقیت‌های هنری بر روی پوشش اجتماعی زنان چاپ سنتی و دیجیتال، نقاشی روی لباس، کاربرد دوخت‌های سنتی، طراحی انواع زیورآلات مورداستفاده در لباس شامل گیره سنجاق‌سینه، تهیه کیف و کفش با استفاده از پارچه، چرم، الیاف و منسوجات و سایر...در این نمایشگاه در معرض دید شهروندان قرار می‌گیرد.

معاون شهردار منطقه خاطرنشان کرد: رعایت اصول فنی طراحی و دوخت بر اساس فن‌های نوین طراحی و دوخت لباس زنان، رعایت اصول و موازین اسلامی در پوشش از شاخص‌های ارزیابی آثار منتخب است.

کد خبر 4555444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha