۱۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۰۸

با حضور رئیس بنیاد شهید انجام می شود

برگزاری اختتامیه جشنواره ملی اینفوگرافیک ایثار و شهادت «رسم سرخ»

برگزاری اختتامیه جشنواره ملی اینفوگرافیک ایثار و شهادت «رسم سرخ»

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران از برپایی نخستین جشنواره ملی اینفوگرافیک (اطلاع‌نگاری) ایثار و شهادت با نام «رسم سرخ» در آستانه روز بزرگداشت شهدا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد اظهار داشت: مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره ملی اینفوگرافیک ایثار و شهادت، روز سه‌شنبه ۱۴ اسفند در تالار سوره حوزه هنری و با حضور جمعی از مدیران ارشد فرهنگی کشور، دانشگاهیان، هنرمندان و رسانه برگزار می‌شود.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران برای نخستین بار در کشور باهدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب‌ها و رسانه‌های جدید، اهتمام به بازتولید، خلاصه‌نگاری، اطلاع‌نگاری و نگاه سوژه پردازانه و ایجاد زمینه رقابتی در میان فعالان این حوزه، اقدام به برگزاری جشنواره اینفوگرافیک ایثار و شهادت کرد و خوشبختانه مورد استقبال چشمگیر هنرمندان و فعالان این عرصه قرار گرفت.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نوپا بودن این جشنواره گفت: با این وجود بیش از ۳۰۰ اثر در دو گروه اینفوگرافیک ایستا و متحرک به دبیرخانه جشنواره رسم سرخ رسید و مورد داوری قرار گرفت و در مجموع ۸ اثر برگزیده و یک اثر حائز بخش ویژه این جشنواره با محوریت چهلمین سال انقلاب اسلامی شد.

حجت‌الاسلام کاویانی راد در پایان اظهار کرد: رسانه‌های جدید به‌عنوان یکی از قالب‌های نوین ارائه محتوا و نمایشگر بصری اطلاعات در حال رشد و پیشرفت هستند و افزایش گرایش به این شیوه عرضه اطلاعات و سودمندی، موجز بودن و اثرگذاری آن گرایش به تولید آثار فاخری در این قالب نوین در حوزه ایثار و شهادت را ضرورت می‌بخشد.

کد خبر 4559153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha