۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۲۰

کدام نوع کارواش به صرفه‌تر است؟

کدام نوع کارواش به صرفه‌تر است؟

نظافت و تمیز کردن خودرو یکی از نکاتی است که بسیاری از افراد صاحب خودرو به آن اهمیت زیادی می‌دهند.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، امروزه به دلیل آلودگی هوا نیاز به نظافت و شستشوی خودرو بیش از گذشته احساس می‌شود. آلودگی و ذرات معلق در هوا به مرور زمان رنگ خودرو را کدر خواهند کرد و ممکن است رنگ ماشین با گذشت زمان آسیب ببیند و خراب شود.

برای پیشگیری از این موضوع بهتر است هر چند وقت یکبار خودرو به صورت کامل نظافت و تمیز شود. خودرو را می‌توان به روش‌های مختلفی تمیز کرد، شستشوی خودرو در خانه توسط خود شخص، مراجعه به کارواش معمولی و یا درخواست کارواش در محل از جمله این روش‌هاست که هرکدام مزایا و ویژگی‌های مختص به خود را دارند.

برای شستشوی و نظافت خودرو چه باید کرد؟ بهترین روش شستشوی خودرو کدام است؟ بهترین روش برای نظافت و شستشوی خودرو بدون اسراف آب کدام است؟ ما در این مقاله سعی می‌کنیم بهترین راه‌کارها برای شستشوی خودرو را پیشنهاد دهیم.

مصرف آب زیاد در شستشوی خانگی خودرو

با توجه به اینکه کشور ما با بحران آب روبرو است، شستشوی خودرو در خانه و با آب آشامیدنی منطقی به نظر نمی‌رسد. در صورتی که قرار است خودرو در خانه نظافت و شسته شود بهتر است از شلنگ‌های نازل دار برای کنترل فشار و میزان آب خروجی استفاده کرد تا از هدر رفتن آب جلوگیری شود.

قبل از شروع شستشو بهتر است گرد و غبار و آلودگی‌های بدنه خودرو با دستمال مرطوب تمیز شود و در مرحله بعدی با اسفنج و شوینده خودرو را تمیز کرد و در نهایت با مقدار کمی آب شستشوی نهایی را انجام داد. البته به هر حال این کار هم سخت و طاقت فرساست و هم احتمال هدر رفتن آب زیاد است.

هزینه‌های اضافه در کارواش سنتی

برخی از کارواش‌های سنتی از آب آشامیدنی برای شستشو خودرو استفاده می‌کنند. همانطور که در بالا اشاره شد به دلیل کمبود آب و مصرف بالای آب در کارواش‌های سنتی، قبل از مراجعه به کارواش بهتر است در خصوص اینکه کارواش از آب آشامیدنی استفاده می‌کند یا خیر و شوینده‌ها و موادی که برای شستشو و نظافت ماشین استفاده می‌کنند اطلاعات لازم را بدست آورد تا احتمال آسیب به رنگ خودرو به حداقل ممکن برسد.

برای استفاده از کارواش‌های سنتی علاوه بر هزینه شستشوی خودرو در اغلب مواقع هزینه‌های جانبی مثل انعام، هزینه رفت و آمد و زمانی که برای رفت و آمد و صف کارواش تلف خواهد شد باید در نظر گرفته شود.

کارواش بخار نظافت باهزینه کم

مصرف آب در کارواش‌های بخار نسبت به کارواش سنتی بسیار کم‌تر است. شستشوی خودرو در این روش با استفاده از بخار تولید شده توسط دستگاه صورت می‌گیرد.

نظافت داخل خودرو و نظافت گرد و غبار از بدنه خودرو توسط بخار انجام خواهد شد. از مزیت‌های این روش کاهش مصرف شوینده‌های شیمیایی و در نهایت سازگاری این روش با محیط زیست را می‌توان نام برد.

حذف انعام در کارواش سبز استادکار

استادکار اپلیکیشن ارائه خدمات است. کارواش در محل یا کارواش سبز استادکار یکی از خدماتی است که توسط متخصصان استادکار در محل مورد نظر شما ارائه می‌شود. از ویژگی‌های کارواش سبز می‌توان سازگاری با محیط زیست و مصرف تنها ۶ لیتر آب طی مراحل شستشو را نام برد.

در این روش احتمال آسیب به رنگ خودرو نسبت به روش‌های دیگر به حداقل ممکن خواهد رسید. برای استفاده از خدمات کارواش سبز به یک پریز برق نزدیک خودرو نیاز است و متخصصان استادکار با مواد شوینده استاندارد و تجهیزات مخصوص در محل حاضر خواهند شد و در نهایت با کم‌ترین مصرف آب و شوینده خودرو شما تمیز خواهد شد.

استادکار با ارائه خدمات مورد نیاز شما در محل قصد دارد علاوه بر ارتقای کیفیت زندگی و بهبود کیفیت خدمات، دسترسی به متخصصان و تکنسین‌های ماهر را آسان کند. خدمات مربوط به خودرو ارائه شده در استاکار شامل خدمات کارواش سبز و بخار، تعمیر خودرو در محل، تعویض روغن در محل‌، تعویض باتری خودرو و تعویض لنت ترمز و حتی صافکاری و نقاشی خودرو است. از ویژگی‌های استادکار امکان تعیین تاریخ و زمان حضور تکنسین‌ها و دسترسی به متخصصان در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

می‌توانید همین حالا با مراجعه به اپلیکیشن یا سایت استادکار از شرایط ثبت سفارش مطلع شوید. همچنین برای ثبت سفارش خود در استادکار می‌توانید از کد هدیه ost10 برای تخفیف ۲۰% تا سقف ۵۰ هزارتومان استفاده کنید.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4570428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha