۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۳۹

امام جمعه قزوین:

دوری از عبادت خداوند موجب غفلت و گمراهی می‌شود

دوری از عبادت خداوند موجب غفلت و گمراهی می‌شود

قزوین- نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: دوری از عبادت موجب غفلت انسان و گمراهی و خطا می‌شود و اعتکاف با محور راز و نیاز با خداوند می‌تواند موجب تزکیه روح و خودسازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز جمعه در مراسم اعتکاف خواهران که در مسجد النبی برگزار شده است با تسلیت وفات حضرت زینب (س) و تبریک آغاز سال نو اظهار کرد: تقارن بهار طبیعت با ایام اعتکاف فرصتی است تا در احوالات خود تغییرات اساسی ایجاد کنیم و به معنای واقعی دنبال تغییرات رفتاری در خود باشیم.

وی بیان کرد: اعتکاف از زمان پیامبری حضرت ابراهیم وجود داشته و مختص مردان نیست در آیه ۳۷ سوره آل عمران بیان شده حضرت زکریا (ع) هر زمانی در محراب عبادت مسجد به حضرت مریم (س) وارد می‌شد، مشاهده می‌کرد غذا و میوه برای وی از سوی خداوند فراهم است، این داستان نشان می‌دهد که بانوان نیز در ردیف اعتکاف‌کنندگان به شمار می آیند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: اعتکاف مجموعه‌ای از عبادت‌هاست که افراد مؤمن در یک دوره سه روزه با اعمالی که انجام می‌دهند به عبادت می‌پردازند و با اقامه نماز و روزه راز و نیاز با خداوند نسبت به خودسازی اقدام می‌کنند تا به خدا نزدیک تر شوند.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: اگر انسان‌ها از ذکر و عبادت و راز و نیاز با خداوند فاصله بگیرند دچار غفلت شده و در مسیر گمراهی قرار می‌گیرند و این دوری از سعادت نیز نگران کننده است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: ماه رجب فرصتی برای استقبال از ماه رمضان است و اگر در این ماه با استغفار و راز و نیاز با خدا برای ورود به ماه ضیافت الهی آماده شویم سعادت ما تضمین شده است.

وی گفت: اعتکاف عبادتی دینی است اما در کنار راز و نیاز با خداوند همه معتکفان وظیفه دارند نسبت به اتفاقات روز جهان هم حساس باشند و اگر می‌بینند به کسی ستمی می‌شود در کنار عبادت خود نسبت به آنها نیز عکس العمل نشان دهند.

عابدینی یادآور شد: باید معتکفان در کنار عبادت و خودسازی به فکر کمک رساندن به دیگران هم باشند و اگر فقط انزوای عبادی باشد هیچ فرقی با کلیسا نشینی ندارد.

امام جمعه قزوین از استقبال جوانان از مراسم اعتکاف ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: خوشبختانه هر سال شاهد گرایش بیشتر جوانان به این مراسم معنوی هستیم و امیدواریم این ایام بتواند در خودسازی معتکفان مؤثر باشد.

کد خبر 4573776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha