۱۳ فروردین ۱۳۹۸، ۲:۲۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین:

روز أنس با طبیعت را امسال بدون طبیعت سپری کنیم

روز أنس با طبیعت را امسال بدون طبیعت سپری کنیم

قزوین- مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت: با توجه به شرایط نامساعد آب و هوایی ۱۳ فروردین، توصیه می شود روز انس با طبیعت را با نرفتن به طبیعت و حفظ مظهر زیبایی آفرینش سپری کنیم.

حسن پسندیده به مناسبت فرارسیدن روز طبیعت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بارندگی‌های اخیر در سطح کشور باعث شده است این روزها کمی بیشتر به مظاهر طبیعی بیاندیشیم.

وی تصریح کرد: استفاده صحیح از طبیعت و محیط زیست وظیفه‌ای همگانی است و محیط زیست بستر حیات همه موجودات زنده از جمله انسان، گیاهان و جانوران است و انسان به عنوان اشرف مخلوقات می‌بایست ضمن پاس داشت نعمات الهی حقوق سایر زیست مندان را هم محترم بشمارد.

پسندیده یادآور شد: باید تلاش کنیم در روز انس با طبیعت جز رد پای خود چیزی دیگر در محیط زیست بر جا نماند و طبیعت را پاکیزه نگه داریم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: با توجه به بارش‌های جوی و آب گرفتگی مسیل ها و حجم گسترده آب در رودخانه های استان قزوین و نیز پیش بینی پراکندگی بارش‌ها در این روز توصیه جدی می‌شود شهروندان از حضور در حریم رودخانه‌ها، مسیل ها و تالاب‌ها خود داری و این روز را در خانه‌هایشان سپری کرده و مراجعه به طبیعت را به روزهای مناسب آخر هفته موکول کنند.

پسندیده بیان کرد: در صورت مناسب شدن وضعیت آب و هوایی از شهروندان درخواست می‌کنیم در صورت رفتن به مناطق طبیعی نزدیک شهرها در هنگام مراجعت از طبیعت از پراکندن هرگونه زباله، پسماند و پلاستیک در محیط زیست خودداری کرده و لانه و آشیانه
سایر زیست مندان را تخریب نکرده و آرامش آنها را برهم نزده و از شکستن شاخ و برگ درختان برای برافروختن آتش هم جدا خودداری کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار داشت: برای گرمایش و پخت و پز غذا بهتر است از وسایل گرمایشی مسافرتی مناسب مانند کپسول گاز و یا زغال آماده استفاده شود و در پایان تفریح و تفرج از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کرده و با دیدن طبیعت زیبا و نعمت‌های خدادادی و تجدید روحیه، شاکر خداوند باشیم و از طبیعت لذت ببریم.

پسندیده گفت: روز طبیعت امسال فرصت مغتنمی است تا ضمن رعایت نکات ایمنی و هشدارهای مدیریت بحران و سازمان هواشناسی و نرفتن به بیعت و حاشیه رودخانه‌ها به کمک سایر شهروندان آسیب دیده از حوادث سیل شتافته و ضمن کاهش آلام آنها در این امر انسانی نیز مشارکت کنیم.
 

کد خبر 4580205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha