۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۴۵

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران:

طلاب باید در مدارس علمیه پژوهش محور رشد کنند

طلاب باید در مدارس علمیه پژوهش محور رشد کنند

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران با تاکید بر اینکه حافظه محور بار آوردن طلبه یک خطر است، گفت: طلاب در مدارس علمیه باید پژوهش محور رشد کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدحسین کبیریان امروز در مراسم افتتاحیه مرکز پژوهشی و مطالعات تخصصی نهج البلاغه که در مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س) برگزار شد، اظهار داشت: باید به وجود چنین ظرفیت‌هایی در حوزه‌های علمیه خواهران افتخار کرد و خداوند را سپاس گفت.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند حوزه علمیه خواهران یک پدیده بسیار مبارکی است؛ براساس این فرمایش می‌طلبد آثار و دستاوردهای علمی حوزه‌های علمیه خواهران ظهور و بروز یابد.

حجت الاسلام کبیریان در ادامه یکی از راه‌های بروز و ظهور علمی حوزه علمیه خواهران را توجه به مباحث و فعالیت‌های پژوهشی آنان دانست و ابراز کرد: در حال حاضر معرفی تولیدات علمی حوزه‌های علمیه خواهران بسیار مهم و ضروری به شمار می‌رود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران درخصوص اهمیت فعالیت‌های پژوهشی عنوان کرد: متأسفانه امروز برخی امور نظام آموزشی حوزه‌های علمیه را تهدید می‌کند که این تهدیدات با فعالیت‌های علمی و پژوهشی حوزه‌های علمیه قابل رفع است.

وی ادامه داد: از مسائلی که می‌تواند برای نظام آموزشی حوزه‌های علمیه آسیب محسوب شود بحث خروجی دستاوردهای حوزه است، برای مثال اگر طلبه فقط از تولید دیگران استفاده کند و خود صاحب تولید و فکر نباشد قطعاً این امر خطر و تهدیدی برای این نهاد مقدس به شمار می‌آید.

حجت الاسلام کبیریان با تاکید بر اینکه در سال رونق تولید حوزه‌های علمیه نباید از تولید علم غفلت کنند، گفت: مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س) سابقه بسیار طولانی در بحث پژوهش و تولیدات علمی دارد و با توجه به شعار سال که رونق تولید نامگذاری شده این پژوهشکده رسماً کار خود را ادامه می‌دهد تا علوم بیشتری را تولید کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران در ادامه با تاکید بر اینکه حافظه محور بار آوردن طلبه یک خطر است، گفت: بنابراین تحقیق و پژوهش باید از همان سال اول تحصیل طلبگی مورد توجه حوزه‌های علمیه قرار بگیرد و پژوهش را در کنار آموزش و تهذیب قرار دهند تا پیشرفت علمی طلاب مهذب حاصل شود.

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به گستره علوم و نیازهای گسترده جامعه می‌طلبد آموزش‌ها به صورت تخصصی انجام شود و مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س) با ورود تخصصی در عرصه نهج البلاغه تولیدات و خروجی خوبی تا به امروز داشته است.

حجت الاسلام کبیریان عنوان کرد: در حوزه‌های علمیه اگر فعالیت‌های علمی به صورت گروهی انجام شود شاهد موفقیت‌های فراوانی در فعالیت‌های پژوهشی خواهیم بود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران با تاکید بر اینکه فعالیت‌های حوزه‌های علمیه باید به صورت کاربردی باشد، ابراز کرد: اگر فعالیت‌های حوزه‌های علمیه کاربردی باشد حوزه می‌تواند به نیازهای جامعه جهانی پاسخ دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران در امر پژوهش نباید از موضوعاتی مانند مباحث خانواده، زن و شبهاتی که در این زمینه وجود دارد غفلت کنند.

کد خبر 4603562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha