۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۳۶

امام جمعه بوشهر:

کیفیت آموزش در حوزه علمیه استان بوشهر ارتقا یابد

کیفیت آموزش در حوزه علمیه استان بوشهر ارتقا یابد

بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: کیفیت آموزش در حوزه علمیه استان بوشهر ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح شنبه در نشست با معاونین آموزش مدارس علمیه برادران استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در طول تاریخ دارای علمای دینی و حوزی متعددی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه باید روحانیت استان را احیا و به جایگاه اصلی خود در حوزه روحانیت برسانیم خاطرنشان کرد: وجود روحانیت آگاه و اخلاق مدار در جامعه بسیار مهم و تأثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به ویژگی‌های روحانیون، ادامه داد: روحانیت باید چهار ویژگی علمیت، اخلاق، مردمی بودن و قرار داشتن در خط مقدم مبارزه با استکبار داشته باشد.

وی با بیان اینکه یک روحانی بد مثل ویروس در جامعه روحانیت است که همه چیز را از هم می پاشد، تأکید کرد: در حوزه‌های علمیه تنها بر نمره و کمیت تأکید نداشته باشید و بر روی کیفیت آموزش نیز تمرکز کنید.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به سند جامع حوزه‌های علمیه استان بوشهر، افزود: در سند جامع تحول حوزه‌های علمیه استان بوشهر، ۱۲ مدرسه علمیه با نگاه خودکفایی حوزه‌های علمیه و تأثیرگذاری منطقه‌ای، ملی و حوزه خلیج فارس لحاظ شده است.

وی مهم‌ترین بخش در حوزه‌های علمیه را بخش آموزش عنوان کرد و افزود: کار شما در حوزه آموزش یکی از مهم‌ترین ارکان حوزه علمیه بوشهر است لذا باید خیلی جدی بگیرید و این خدمتی بزرگ به اهل بیت و مکتب تشیع است.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: در عرصه آموزش، به خارج از استان نگاه نکنید بلکه نگاه‌ها به خود و استان باشد اما قانون را مراعات کنید و کارها و درس‌های فوق برنامه، نشست‌های علمی و ابتکار داشته باشید.

کد خبر 4607697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha