۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۱۱

مدیر شبکه فرهنگ:

۴۴۵ هزار اثر در فضای مجازی دارای کد شامد است

۴۴۵ هزار اثر در فضای مجازی دارای کد شامد است

قزوین- مدیر شبکه فرهنگ گفت: در حال حاضر ۴۴۵ هزار اثر در فضای مجازی دارای کد شامد است.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد اسماعیلی پیش از ظهر سه شنبه سه شنبه در همایش سواد رسانه‌ای که در سالن قائم قزوین برگزار شد، با اشاره به کارکرد سواد فضای مجازی برای مخاطب اظهارداشت: مدیریت مصرف رسانه‌ای، استفاده از محتوای مفید و کنار گذاشتن محتوای غیرمفید، اعتماد صرفاً منطقی و منطبق بر واقعیت به محتوای رسانه‌ها و ایجاد فضای امن رسانه‌ای از جمله کارکردهای فضای مجازی است.

وی افزود: سواد اطلاعاتی فرد ابتدا باید به تشخیص برسد که به اطلاعات در فضای مجازی نیاز دارد و در این مرحله بتواند آن را در پازل ذهنی خود بررسی و آن را ارزیابی کند و زیربنای این اطلاعات، قدرت انتقادی و قدرت تجزیه و تحلیل است و ما باید به قدرت انتقادی برسیم.

مدیر شبکه فرهنگ گفت: فرد دارای سواد اطلاعاتی دارای ویژگی، توانایی دست یابی به اطلاعات مورد نیاز به نحو احسن، توانایی استفاده مؤثر از اطلاعات به دست آمده باشد.

وی سواد دیجیتالی و سواد مجازی را نوع دیگری از اطلاعات عنوان و اضافه کرد: برای سواد دیجیتالی چهار صلاحیت از جمله دسترسی به محتوای مفید در فضای مجازی، قدرت درک و گزینش فرامتن، توانایی مدیریت دانش از طریق فضای مجازی و قدرت ارزیابی محتوا عنوان می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: با گسترش نشر دیجیتال و فضای مجازی، نیاز به چارچوبی داریم تا بتوانیم این فضا را کنترل کنیم.

مدیر شبکه فرهنگ با اشاره به معنی شامد یادآورشد: شامد الفبای سواد مجازی است و لازم است که معلمان آن را بشناسند و به افراد جامعه آموزش دهند که در آن اهداف مختلفی دنبال می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر، ۴۴۵ هزار اثر در فضای مجازی دارای کد شامد است.

اسماعیلی با اشاره به راهکارهای افزایش سواد فضای مجازی عنوان کرد: تقویت روابط میان فعالان سواد رسانه‌ای و تقویت اجتماعات علمی از جمله این راهکارها است.

کد خبر 4622640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha