۱ تیر ۱۳۹۸، ۰:۰۰

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان:

عملکرد شهرداری و شورای شهر در زمینه مبلمان شهری اصفهان ضعیف است

عملکرد شهرداری و شورای شهر در زمینه مبلمان شهری اصفهان ضعیف است

اصفهان - رئیس کمیسیون معماری شورای شهر اصفهان گفت: عملکرد شهرداری و شورای شهر در زمینه مبلمان شهری ضعیف بوده و با توجه به پتانسیلهای شهر اصفهان بایدبا جدیت بیشتری در این ارتباط عمل کنیم.

شیرین طغیانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، در ارتباط با تأثیر مبلمان شهری بر شهروندان اظهار داشت: مبلمان شهری و تجهیزات شهری می‌تواند تأثیر بسیاری زیادی در تعامل شهروندان بگذارد به نحوی که مبلمانی باعث جمع شدن افراد کنار یکدیگر شده و یا باعث پراکندگی آنها شود.

وی ادامه داد: در برخورد و طراحی مبلمان شهری باید تخصصی عمل کرد و حتی شورای برنامه ریزی برای آن تشکیل داد چراکه در طراحی و ساخت مبلمان شهری باید رنگ، مصالح و غیره متناسب با اقلیم فرهنگی آن شهر باشد.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: تاکنون مبلمان شهری را جزئی از زیبایی شهر می‌دیدند اما این دیدگاه اشتباه است و باید امروزه مبلمان شهری را در ذات فضا دانست.

وی با اشاره به اینکه در شهرهای پیشرفته دنیا همزمان با طراحی فضای شهری، مبلمان شهر هم طراحی می‌شود، گفت: در ایران و همچنین در شهر اصفهان طراحی مبلمان شهری بعد از طرح اصلی صورت می‌گیرد و همین کار باعث می‌شود مبلمان شهری متناسب با فضای شهری نباشد.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان در ارتباط با مبلمان محور میانه چهارباغ گفت: پروژه چهارباغ از پروژه‌های سنگین و پرکاری است که ابتدا قرار بر این بود پروژه تکمیل شده سپس مبلمان برای آن طراحی شود که کمیسیون عمران با این طرح مخالفت کرد قرار بر این شد همزمان با اجرای طرح روی مبلمان شهری آن نیز فکر شود.

طغیانی افرود: بعد پیاده راه سازی چهار باغ به دلیل اینکه هنوز مصوبه‌ای برای محور میانه چهارباغ در نظر نگرفته شد، فضاسازی محور میانه چهارباغ به تعویق افتاده است و چنانچه زیباسازی این محور اجرایی شود مبلمانی متناسب با چهارباغ را برای آن در نظر خواهیم گرفت.

وی اظهار داشت: مغازه دارها، فست فودی ها و کافی شاپ‌های چهارباغ که مدتی است مبلمان ناهماهنگی را در چهارباغ قرار داده‌اند موظف هستند در صورت نیاز مبلمانی متناسب با مبلمان چهار باغ در این خیابان قرار دهند.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان در ارتباط با مبلمان نامناسب در میدان تاریخی نقش جهان گفت: میدان نقش جهان به دلیل اهمیت تاریخی و فضای تاریخی که در خود دارد مبلمانی برای آن در نظر گرفته شده که در برابر میدان چندان به چشم نیاید به همین خاطر تعداد کمی نیمکت در این میدان قرار دارد تا شهروندان از سکوهایی که در این میدان تاریخی قرار دارد استفاده کنند.

وی افزود: همچنین نورپردازی کمی که در این میدان دیده می‌شود به دلیل این است که هنگام تاریک شدن هوا مساجد و گنبدهای تاریخی در این فضا خودنمایی کرده و حال و هوای فضای تاریخی در این میدان حفظ شود.

نباید تنها به لایه‌های ویترینی شهر به مبلمان شهری اهمیت داد

طغیانی عملکرد شهرداری و شورای شهر را در زمینه مبلمان شهری ضعیف دانست و گفت: با پتانسیل‌هایی که شهر اصفهان دارد باید با جدیت بیشتری در مبلمان شهری ورود پیدا کرد و نباید تنها به لایه‌های ویترینی شهر به مبلمان شهری اهمیت داد چراکه ما در پارک‌ها و میادین محلی هم به مبلمان شهری نیاز است و باید به محلات نیز اهمیت داده شود.

وی با اشاره به اینکه مبلمان شهری قابلیت فرهنگ سازی دارد اظهار کرد: مبلمان شهری فضای پاتوق گونه‌ای را برای شهروندان ایجاد می‌کند و بیشتر باید به این موضوع پرداخت و اگر شهرداری به جای اختصاص زمان و بودجه برای پروژه‌های کوچک مقیاس که جمعیت کمی را در بر می‌گیرد به نوسازی و طراحی مبلمان شهری با در برگیری بیشتر جمعیت بپردازد سریع‌تر و ارزان‌تر به پروژه‌های کارآمد دست پیدا می‌کند.

کد خبر 4647136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha