۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۳۱

فرمانده انتظامی شاهرود:

۷۰ درصد از سارقان دستگیرشده در شاهرود معتاد هستند

۷۰ درصد از سارقان دستگیرشده در شاهرود معتاد هستند

شاهرود - فرمانده انتظامی شاهرود بابیان اینکه اعتیاد عامل اصلی بسیار از سرقت‌های خرد محسوب می‌شود، گفت: ۷۰ درصد از سارقان دستگیرشده در شاهرود معتاد هستند.

سرهنگ علی کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه اعتیاد عامل اصلی مهم و مؤثر در وقوع سرقت‌های شاهرود است، ابراز داشت: با توجه به بررسی‌های انجام‌گرفته بالغ‌بر ۷۰ درصد سارقان دستگیرشده طی سال جاری را معتادان تشکیل می‌دهند.

وی سرقت اماکن خصوصی را دارای بیشترین درصد فراوانی در سال جاری در شاهرود دانست و افزود: زندانیان سابقه‌دار که به‌طور مکرر با همان اعتیاد و بدون اصلاح و تربیت از زندان آزاد می‌شوند عاملان اصلی این جرایم هستند.

فرمانده انتظامی شاهرود بابیان اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی، بی‌توجهی به اخطارهای پلیس از سوی شهروندان و موقعیت جغرافیایی شاهرود که بین مسیر تهران مشهد قرار دارد از دیگر عوامل تأثیرگذار بر وقوع جرایم است، ابراز داشت: برای رسیدن به نقطه مطلوب تلاش همه مردم و دستگاه‌های اجرای ذی‌ربط ضروری است.

کریمی از پیشگیری به‌عنوان مقوله راهگشا در کنترل وقوع سرقت‌ها نام برد و تصریح کرد: با رعایت اصول و نکات ایمنی در این مسیر موفق‌تر خواهیم شد.

وی افزود: از شهروندان انتظار می‌رود نسبت به ایمن‌سازی خانه و خودرو خود اقدام و وسایل قابل سرقت را از ساختمان‌های در حال ساخت حتماً جمع‌آوری کنند.

کد خبر 4648953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha