۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۵

امام‌جمعه شاهرود:

سواد قضایی جامعه پائین است/ توجیه مردم از سوی دستگاه قضا

سواد قضایی جامعه پائین است/ توجیه مردم از سوی دستگاه قضا

شاهرود - امام جمعه شاهرود بابیان اینکه امروز سواد قضایی مردم به وضوح پائین است، گفت: دادگستری از ظرفیت نماز جمعه به عنوان پر مخاطب‌ترین تریبون برای توجیه مردم در این زمینه استفاده کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس امینی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست روسای دادگستری و دادستان‌های عمومی انقلاب استان سمنان به میزبانی سالن جلسات دادگستری شاهرود ضمن بیان اینکه دادگستری از ظرفیت نماز جمعه برای توجیه و ارتقای سواد قضایی عامه مردم استفاده کند، ابراز داشت: استقرار میز خدمت و بیان مطالب از طریق سخنرانی پیش از خطبه در کنار مسائلی چون حضور دادستان و رئیس دادگستری در نماز می‌تواند ضمن حل مشکلات، مردم را هم با قوانین حقوقی آشنا کند.

وی با بیان اینکه توجیه نبودن مردم باعث ایجاد توهم ظلم و بی‌عدالتی در جامعه خواهد شد، افزود: در شرایطی که دشمن از هر رفتاری سوء استفاده می کند تا باعث بروز آسیب ها پیرامون نظام شود به راحتی می توان از نماز جمعه به عنوان تریبون مردمی در راستای توجیه مردم بهره برد.

ضرورت اعتماد سازی نسبت به دستگاه قضا

امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه مردم با قوانین آشنا نیستند، تاکید کرد: اگر توجیه مردم در دستور کار قرار گیرد این امر به نفع قوه قضائیه خواهد بود چرا که می‌تواند پرونده‌های ورودی دستگاه را کاهش دهد و از سوی دیگر این امر موجب اعتمادسازی در بین مردم خواهد شد.

امینی در دیگر بخش سخنان خود تصریح کرد: از مسئولان دستگاه قضایی استان سمنان انتظار می‌رود همه شهرستان‌های استان را به‌صورت یک منظومه به هم پیوسته در نظر گرفته و برای ایجاد اعتمادسازی در جامعه بیش‌ازپیش تلاش کند.

وی افزود: گردهمایی روحانیان استان سمنان به صورت هفتگی و ماهانه برگزار می شود، لذا پیشنهاد می‌شود دادگستری نیز با حضور در این گردهمایی در راستای بیان مسائل و توجیه کردن مردم با استفاده از ظرفیت روحانیان تلاش کند.

کد خبر 4652382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha