۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۲۰:۳۱

مدیرکل دفتر امور روستایی وشوراهای استانداری سمنان:

۳۴ روستای استان سمنان داخل حریم شهری قرار دارند

۳۴ روستای استان سمنان داخل حریم شهری قرار دارند

مهدی‌شهر - مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با بیان اینکه ۳۴ روستای استان داخل حریم شهری قرار دارند، گفت: این امر مانع بزرگی برای اجرای طرح‌های توسعه در بخش روستایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صمیمیان بعد از ظهر سه شنبه در پایان همایش روز دهیاران استان سمنان و در جمع خبرنگاران به میزبانی یک مجتمع تفریحی در شهمیرزاد، ضمن بیان اینکه ۳۴ روستای استان سمنان داخل حریم شهری قرار دارند، ابراز کرد: این امر مانع بزرگ برای اجرای طرح‌های توسعه در بخش روستایی استان است که باید برای آن راهکاری اندیشید تا موانع توسعه از سر راه برداشته شوند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ شاخص برای ارائه تسهیلات به بخش روستایی سمنان هدفگذاری شده است، ابراز کرد: اعطای تسهیلات در این بخش در سال ۹۸ هدفمند می‌شود تا شاهد اشتغال‌زایی، کاهش مهاجرت، ایجاد مهاجرت معکوس و… در روستاها باشیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان در ادامه از نگاه ویژه دولت در سال گذشته به دهیاری‌های خبر داد و تاکید کرد: در سال ۹۷ حدود ۳۱۰ میلیارد ریال به حساب دهیاری‌های سمنان واریز شده که این امر در توسعه اقتصادی به خصوص اشتغال‌زایی و کاهش مهاجرت این مناطق تأثیرگذار بوده است.

صمیمیان با بیان اینکه برای عمران و آبادی روستاهای استان سمنان برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است، گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه ۹ روستا در استان به عنوان روستاهای هدف گردشگری باید بازسازی شود که می‌تواند در این طرح راستای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی روستاها موثر باشد.

کد خبر 4662631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha