۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۸

معاون سازمان شهرداری و دهیاری کشور:

سرانه هر روستایی به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال افزایش یافت

سرانه هر روستایی به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال افزایش یافت

مهدی‌شهر -معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری و دهیاری کشور گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در راستای توسعه روستاها سرانه هر نفر ساکن در روستا طی سال۹۷ به دو میلیون و ۴۰۰ هزار ریال افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، سعیدرضا جندقیان پیش از ظهر امروز در همایش نکوداشت روز دهیاری‌ها در استان سمنان در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی شهید کلاهدوز شهمیرزاد با بیان اینکه تا سال ۹۲ سرانه هر نفر در روستاها بالغ بر ۷۴۰ هزار ریال بود که این میزان در سال ۹۷ به دو میلیون و ۴۰۰ هزار ریال افزایش داشته است، تاکید کرد: سرانه هر روستایی در دولت یازدهم و دوازدهم ۲۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: سرانه هر فرد در شهرهای کشور نیز در ابتدای دولت حدود هفت میلیون ریال بود که این میزان در سال ۹۷ به عددی حدود ۱۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرد.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری و دهیاری کشور در ادامه گفت: حدود ۲۵ سال گذشته تولید ناخالص حاصل از عرصه‌های تولید روستایی ۲۵ درصد بود که امروز به حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است لیکن امروز باید رویه‌ای به کارگیریم تا با افزایش تولیدات و محصولات کشاورزی، شاهد ارتقای اقتصاد روستا و همچنین توسعه و تقویت اقتصاد ملی کشور باشیم.

جندقیان با بیان اینکه متاسفانه امروز به دلیل چاقی بدنه مجموعه شهرداری‌ها، شاهد سنگینی و رِخوت در امور آن‌ها هستیم، گفت: حدود ۱۵۰ هزار نفر نیاز بدنه شهراری‌های کشور است که مازاد نیرو، بار مالی و هزینه سنگینی را برای دولت ایجاد کرده است.

وی افزود: تلاش خواهم کرد تا با توجه به ظرفیت‌های بسیار مطلوبی که در روستاها وجود دارد، از سکون در امور دهیاری‌ها جلوگیری کرده و این مهم برای دهیاری‌های سطح کشور رخ ندهد و با تقویت سرعت در امور، برای توسعه روستاها گام برادریم.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری و دهیاری کشور با بیان اینکه تلاش برای پیگیری و رسیدگی به مطالبات دهیاران در حوزه حقوق و مزایا، امنیت شغلی و تدوین آئین نامه شرایط استخدامی، درجه بندی و همچنین افزایش اعتبارات دهیاری‌ها، در دستور کار قرار دارد، گفت: تلاش کردیم تا اعتبارات دهیاری‌های کل کشور در سال ۹۸ نسبت به سال قبل بالغ بر ۷۰ درصد افزایش پیدا کند.

کد خبر 4662126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha