۳۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۲

در جمع خبرنگاران مطرح شد:

نگرانی وزیر از عدم تخصیص به موقع بودجه تعمیر و تجهیز خوابگاه ها

نگرانی وزیر از عدم تخصیص به موقع بودجه تعمیر و تجهیز خوابگاه ها

وزیر علوم به بودجه فعلی تعمیر و تجهیز سراهای دانشجویی اشاره کرد و گفت: ما در شرایط کنونی نگران هستیم که بودجه فعلی به موقع تخصیص پیدا نکند.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور غلامی امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاون آموزشی وزارت علوم در جمع خبرنگاران به برنامه دانشگاه‌ها در حوزه تعمیر و تجهیز سراهای دانشجویی همزمان با آغاز فصل تابستان اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها اقدامات و برنامه‌هایی در همه بخش‌ها اعم از سراهای دانشجویی در تابستان امسال در دست اجرا دارند که البته انجام این برنامه‌ها قاعدتاً به هزینه و سرمایه‌گذاری عظیمی نیازمند است.

وی افزود: اغلب دانشگاه‌های بزرگ کشور که سابقه و پیشینه ساخت طولانی‌تری دارند، لازم است یک سری برنامه‌ها در حوزه تعمیر و تجهیز فضاهای فیزیکی خود انجام دهند.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: چند سالی است که صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم کمک‌های زیادی برای تعمیر و ارتقای سراهای دانشجویی انجام داده و در طی این سال‌ها گزارش خوبی از سوی این صندوق ارائه شده است؛ اما بودجه صندوق رفاه دانشجویان برای تعمیر و تجهیز ساختمان خوابگاه‌های دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه‌های بزرگ کفایت نمی‌کند به همین جهت از ردیف بودجه تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها برای این کار استفاده می‌شود.

غلامی ادامه داد: سال گذشته در تخصیص بودجه و اعتبار تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها به دانشگاه‌ها تأخیر صورت گرفت و بعضاً نیز این تخصیص‌ها تا پایان سال گذشته با مشکلاتی مواجه شد و نگرانی ما این است که در تابستان نتوانیم منابع مربوط به تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها را تأمین کنیم و همان حداقل برنامه‌هایی که در دست اقدام داریم را نتوانیم به موقع انجام دهیم.

وی تصریح کرد: انتظار ما این است که بودجه فعلی تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها و ساختمان‌های دانشگاه‌ها در سال جاری به موقع تخصیص پیدا کند اما یقیناً دانشگاه‌ها نیز برنامه‌های خود را اجرایی می‌کنند و به راه‌هایی که مختصر و در حد توان خود باشد ورود کرده و در آن حوزه هزینه‌هایی را صرف خواهند کرد.

کد خبر 4672057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha