۱۹ فروردین ۱۳۸۶، ۱۳:۱۵

به نشانه حسن نیت؛

کشیشها و ائمه جمعه آلمان از اماکن مذهبی یکدیگر دیدار کردند

کشیشها و ائمه جمعه آلمان طی هفته گذشته به نشانه حسن نیت، از اماکن مذهبی یکدیگر دیدار و در نیایشهای مشترک آنها شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسلام آنلاین، کی کراک کشیش آلمانی در مسجد جامع هامبورگ اظهار داشت: نیایشهای مشترک ما نشانه حسن نیت خیر هر دو جامعه دینی است.

توبیس لافس از دیگر کشیشهای بازدید کننده از مسجد جامع هامبورگ طی یک سخنرانی حضور خود در مسجد آن هم در روز جمعه را به عنوان یک افتخار توصیف و برای مردم آلمان صلح و عدالت آرزو کرد.

این گروه از کشیشهای مسیحی از کلیسای انجیلی لوتری از مسجد جامع هامبورگ دیدار کردند و به عنوان یک پروژه ابتکاری آن را "نیایش مشترک در مسجد و کلیسای هامبورگ" نامگذاری کردند.

مسلمانان نیز همان روز از کلیسای لوتری هامبورگ دیدار کرده و با مسیحیان در برگزاری مراسم جمعه الصلیب همگام شدند.

حسین ناس، یکی از ائمه جمعه در این مورد اظهار داشت: ترویج هماهنگی اجتماعی با برگزاری چنین برنامه هایی، با هدف صلح و تساهل حاصل می شود. دیدار و بازدید به تقویت پیوندهای درک و پذیرش دیگری در شهر کمک می کند.

رمضان اسکار امام جمعه مسجد هامبورگ نیز پیام عشق و صلح را مورد تأکید قرار داد و گفت: نیایشهای مشترک ما به تقویت روابط میان مسلمانان و مسیحیان کمک می کند.

2/3 میلیون مسلمان در آلمان زندگی می کنند که پس از مسیحیت پروتستان و کاتولیک سومین دین محسوب می شود، درحالی که بزرگترین جامعه اقلیت آلمان در هامبورگ زندگی می کنند.

کد خبر 467241

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha