۳۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۵

رئیس سازمان غذا و دارو؛

واگذاری داروخانه در دفاتر اسناد رسمی به افراد غیر ممنوع است

واگذاری داروخانه در دفاتر اسناد رسمی به افراد غیر ممنوع است

رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: واگذاری داروخانه در دفاتر اسناد رسمی به افراد غیر، ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا شانه ساز، در نامه ای به رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران، عنوان کرد که قبل از انعقاد هرگونه قرارداد مابین موسس داروخانه (دارای پروانه یا مجوز تاسیس) و سایر افراد، از دانشگاه علوم پزشکی مربوطه استعلام شود.

وی در این نامه آورده است: طبق گزارشات واصله، تعدادی از موسسین داروخانه های کشور، بدون اطلاع دانشگاه علوم پزشکی ذی ربط و قبل از تایید صلاحیت کمیسیون قانونی ماده ۲۰، به اشکال متفاوت اقدام به واگذاری داروخانه در دفاتر اسناد رسمی به افراد غیر می نمایند که این موضوع مغایر با ماده ۳ قانون مربوط به مقررات پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب ۲۹/‏۳/‏۱۳۳۴ بوده و باید پرونده فرد واگذار کننده غیرقانونی پروانه، به مراجع ذی صلاح قضائی ارجاع شود.

رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه خطاب به رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران، تصریح کرد: به منظور جلوگیری از سوء استفاده و تبعات بعدی احتمالی آن، به تمامی دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور ابلاغ نمایند که قبل از انعقاد هرگونه قرارداد مابین موسس داروخانه (دارای پروانه یا مجوز تاسیس) و سایر افراد، از دانشگاه علوم پزشکی مربوطه (معاونت / مدیریت غذا و دارو) استعلام شود.

کد خبر 4672905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • پویا علامه IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      0 0
      ای کاش برای یکبار هم که شده خبرگزاری مهر درباره خرید و فروش میلیاردی مجوز داروخانه و قوانین تاسیس داروخانه که مربوط به سال 1334 است گزارش تهیه می کرد.
    • پویا علامه IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      0 0
      برای شهرهای کوچک با وجود محدودیت افزایش هر 7000 نفر در جمعیت، یک مجوز تاسیس داروخانه داده می شود. با کاهش جمعیت این شهرها عملاً هیچ مجوزی در طی سالیان داده نمیشود و فارغ التحصیلان داروسازی بیکار هستند