۳۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۴

مدیرکل نوسازی خوزستان خبر داد:

آماده سازی بیش از هزار کلاس درس جدید در خوزستان برای مهر

آماده سازی بیش از هزار کلاس درس جدید در خوزستان برای مهر

اهواز- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان از آماده سازی بیش از ۱ هزار کلاس درس جدید در خوزستان تا قبل از مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی قربانی پیش از ظهر امروز دوشنبه در آئین کلنگ زنی مجتمع آموزشی ۲۴ کلاسه دخترانه اهواز اظهار کرد: اداره کل نوسازی مدارس خوزستان با اختصاص ۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار رتبه اول کشور را در شاخص اعتبارات استانی نوسازی مدارس به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته خیرین مدرسه ساز کشور ۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به نوسازی خوزستان کمک کردند؛ خاطرنشان کرد: تاکنون بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای نوسازی و تعمیر و تجهیز مدارس استان به طور کامل محقق شده است. بی شک کمک‌های خیران مدرسه ساز راهگشای بسیاری از مشکلات مجموعه تعلیم و تربیت استان در حوزه فضاهای آموزشی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در عین حال با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، توضیح داد: ۲۲۰ پروژه آموزشی در قالب ۱ هزار و ۲۰۰ کلاس درس تا قبل از مهرماه ۹۸ آماده بهره برداری خواهند شد و با هم افزایی های صورت گرفته به کاروان تعلیم و تربیت اضافه خواهند شد.
قربانی در ادامه گفت: در جریان سیلاب خوزستان که ۱۰ شهرستان از این استان را درگیر کرد بالغ بر ۱۱۳ مدرسه روستایی دچار آبگرفتگی و ۳۵ مدرسه به طور کامل تخریب شدند و ۷۸ مدرسه نیز نیاز به تعمیر پیدا کردند. با اعتبارات اختصاص یافته به اداره کل نوسازی مدارس خوزستان ۹۰ درصد از این مدارس تا قبل از مهرماه ۹۸ پذیرای دانش آموزان مناطق سیل زده خواهند بود.

وی در ادامه با اشاره به مشارکت بالای خیرین مدرسه ساز کشور در حوزه نوسازی مدارس سیل زده، توضیح داد: خیرین مدرسه ساز علاوه بر کمک به نوسازی و بازسازی مدارس سیل زده تعهد کردند تا ۳۸ مدرسه در قالب ۱۹۳ کلاس درس در کنار سایر مدارس مناطق سیل زده بسازند. علاوه بر کمک بالای خیرین در این بخش، اداره کل نوسازی مدارس استان نیر بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال را برای نوسازی مدارس سیل زده اختصاص داده است.

قربانی افزود: شرکت نفت نیز بالغ بر ۵۰۰ میلیارد اعتبار به نوسازی استان به منظور تعمیر و تجهیز مدارس مناطق سیل زده استان اختصاص داده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در ادامه با اشاره به کلنگ زنی پروژه ۲۴ کلاسه دخترانه در اهواز؛ اظهار کرد: این پروژه آموزشی با اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار و در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۸۵۰ مترمربع در اهواز ساخته خواهد شد. ۱۴۰ میلیارد ریال از اعتبار ساخت این مجتمع توسط هلدینگ اقتصادی عظام و همچنین ۱۱۰ میلیارد ریال از این اعتبار نیز توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مجتمع آموزشی پس از ساخت دارای سالن آمفی تئاتر، سالن‌های ورزشی، مجتمع اداری و ۲۴ کلاس درس خواهد بود، اضافه کرد: این مجتمع برای اولین بار بر اساس اصول محیط زیستی ساخته خواهد شد.

قربانی در پایان یادآور شد: رفع چالش‌های مجموعه تعلیم و تربیت استان در حوزه فضاهای آموزشی بدون مشارکت فعال خیران مدرسه ساز محقق نمی‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: این استان دارای رتبه دوم کشوری در شاخص جذب مشارکت خیران مدرسه ساز است.

کد خبر 4673118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha