۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۰:۵۱

امام جمعه مهریز:

ستادی برای افراد فاقد امکان دفاع از خود در دادگستری ایجاد شود

ستادی برای افراد فاقد امکان دفاع از خود در دادگستری ایجاد شود

یزد ـ امام جمعه مهریز گفت: برخی افراد قدرت و زبان دفاع از خود را ندارند که لازم است ستادی برای این افراد در دادگستری ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان مهریز اظهار داشت: از اقدامات مفید دوران سه ساله خدمت دادستان قبلی، اهمیت دادن به احیاء ستاد امر به معروف و نهی از منکر و آموزش افراد برای تذکر لسانی جهت امر به معروف و نهی از منکر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امیدآفرینی در میان افراد افزود: توصیه های رهبری و امام خمینی (ره) و رئیس قوه قضائیه در این زمینه بسیار موثر واقع شده و ملت ایران در این راستا همواره درخشان ظاهر شده اند.

محی الدینی همچنین تصریح کرد: باید ستادی برای افرادی که زبان حقوقی برای دفاع از خود ندارند در دادگستری ها ایجاد شود تا طعم شیرین عدالت به همه افراد چشانیده شود.

مرتضی حداد زاده رئیس دادگستری شهرستان مهریز نیز در این مراسم، یکی از مشاغل حساس در جامعه را دادستانی  دانست و اظهار داشت: خوشبختانه دادستان قبلی مهریز یعنی مهدی حسن پور به خوبی از عهده این مسئولیت برآمد.

وی ادامه داد: مجموعه قضایی شهرستان مهریز در کنار وظایف اولیه و معمول خود، اهتمام ویژه به پیشگری از آسیب های اجتماعی دارد و دادستان جدید باید نیز به این موضوع اهمیت ویژه ای بدهند.

ظرفیت مردمی در قالب دهیاری و شورا در روستاها استفاده شود

حداد زاده افزود: در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید از ظرفیت های مردمی در قالب دهیاری ها و شوراها به عنوان پل ارتباطی مناسب استفاده کرد.

وی همنین با تاکید بر اهمیت آموزش عنوان کرد: باید آموزش لازم در زمینه قانون های مختلف به افراد جامعه داده شود قبل از اینکه اقدامات مقتضی توسط قوه قضائیه صورت گیرد.

حداد زاده تصریح کرد: بسیاری از مشکلات با همکاری و تعامل ائمه جماعت و روحانیون که بهترین ظرفیت در شهرستان مهریز هستند، برطرف می شود.

رئیس دادگستری مهریز عنوان کرد: موقعیت جغرافیایی و محورهای مواصلاتی شهرستان مهریز همچنین پاسگاه شهید مدنی مشکلات زیادی را برای مردم مهریز به وجود آمده و فعالیت دادگستری این شهرستان را مضاعف کرده که لازمه آن تخصیص اعتبارات و تأمین نیروی انسانی بیشتری است.

به گزارش مهر، در این مراسم از تلاش های سه ساله مهدی حسن پور تجلیل و علی زارع به عنوان دادستان عمومی و انقلاب مهری معرفی شد

کد خبر 4682900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha