۲۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۶

کارشناس هواشناسی:

گرما و رطوبت در استان بوشهر افزایش می‌یابد

گرما و رطوبت در استان بوشهر افزایش می‌یابد

بوشهر - کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: گرما و رطوبت در استان بوشهر افزایش می‌یابد.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که تا عصر امروز به سبب وزش باد شمال غربی در سواحل شمالی و مرکزی، این مناطق از خلیج فارس تا حدودی متلاطم خواهد بود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود از فردا تا اواخر هفته به سبب وزش جریانات نسبتا ملایم (غالبا جنوبی) رطوبت و در نتیجه شرجی هوا به‌ویژه در مناطق ساحلی افزایش یابد و دریا نیز نسبتاً آرام باشد.

کارشناس هواشناسی بوشهر افزود: طی ساعاتی از بعد از ظهر و شب در برخی مناطق بویژه ارتفاعات نیمه جنوبی، احتمال ناپایداری‌های موقت جوی همراه با رگبار خفیف و پراکنده باران و رعد وبرق دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: طی ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و فردا در برخی نقاط ساحلی مه رقیق صبحگاهی، طی ساعاتی از عصر امروز و امشب در برخی نقاط خصوصاً مناطق نیمه جنوبی استان همراه با رشد ابر و احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی اضافه کرد: جهت وزش باد در قسمت های شمالی و مرکزی غالبا شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ و روی دریا و سواحل گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت، در مناطق جنوبی غالبا جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ و در هنگام وقوع ناپایداری جوی گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ارتفاع موج دریا در سواحل جنوبی ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر، در سواحل شمالی و مرکزی استان ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و از امشب ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 4694495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha