۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۳۰

اختتامیه کلاس های تابستانه در گناوه برگزار شد

 اختتامیه کلاس های تابستانه در گناوه برگزار شد

گناوه- آیین اختتامیه کلاس های تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گناوه با حضور مسئولان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی پاک نژاد صبح دوشنبه در آیین اختتامیه کلاس های تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محل مناسبی برای کشف استعدادها و توانایی های کودکان و پرورش این استعدادها است.

وی از تلاش همه دستندرکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گناوه تقدیر کرد و افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گناوه در زمینه های مختلف و در راستای جذب و پرورش استعدادهای کودکان این شهرستان کارهای موثری اناج داده که قابل تقدیر است.

وی افزود: از دوم تا ۸ شهریورماه هر سال به منسبت سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر در کشورمان به نام هفته دولت نامگذاری شده که فرصت مناسبی برای اطلاع رسانی  خدمات دولت است.

فرماندار گناوه گفت:کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان پیرامون مناسبت ها و مراسمات ملی مذهبی و آیین های برگزار شده به کودکان و نوجوان آموزش های و اطلاعات لازم را ارائه دهد

وی بیان کرد: امروز از دستاوردها و کارهای هنری فرهنگی کودکان و نوجوانان این مرکز در نمایشگاه دیدن شد که بسیار خرسندیم که تلاش های صورت گرفته در این مرکز برای پرورش کودکان و نوجوانان به ثمر نشسته و شاهد آثار خوبی از آنها در زمینه های مختلف هستیم.

پاک نژاد ادامه داد: فعالیت های صورت گرفته در رشته ها و زمینه های مختلف در این کانون نشان می دهد که در این مرکز به استعدادها توجه شده و این استعدادها شکوفا می شود.

فاطمه ارشادی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گناوه نیز اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گناوه با هدف رشد و شکوفایی استعداد های کودکان در خرداد ماه سال ۱۳۷۰ در گناوه تاسیس شد.

وی افزود: این کانون هر سال در تابستان و با پایان سال تحصیلی  فعالیت های خود را در زمینه کلاس های تابستانی و پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان و کودکان و نوجوانان آغاز می کند.

ارشادی گفت: فعالیت های صورت گرفته در سه زمینه فرهنگی، هنری و ادبی است که فعالیت های فرهنگی شامل قصه گویی، روخوانی کتاب، نقد و بررسی کتاب،نمایش خلاق ، بحث آزاد و فعالیت های هنری شامل خوشنویسی، نقاشی با تکنیک های مختلف،نقاشی روی اشیاء مثل سنگ و چوب و سفال، نقاشی با مدادرنگی، طراحی و نقاشی روی شیشه، سفالگری،ساخت زیورالات و نمایش و فعالیت های ادبی شامل کارگاه شعر، داستان و کارگاه نوشتن خلاق بود.

وی تصریح کرد: علاوه بر فعالیت های هرساله امسال راه اندازی سه انجمن قصه گویی،فیلم سازی و داستانویسی را در مرکز داشته ایم که کودکان و نوجوانان علاقمند و مستعد در این زمینه ها جذب شده و وارد این انجمن ها شدند تا استعدادهای آنها در این زمینه پرورش یابد.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان گناوه ادامه داد: انجمن سرود این مرکز نیز از مهرماه امسال راه اندازی خواهد شد .

وی گفت: از آنجا که این مرکز یک کتابخانه تخصصی ویژه کودکان و نوجوان نیز محسوب می شود  در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گام های موثر و برنامه های مختلف اجرا شده است.

ارشادی خاطر نشان کرد: از فعالیت های صورت گرفته در این زمینه اجرای طرح اعضای برتر کتابخوان است که از کودکان و نوجوان خواسته شد تا ضمن مطالعه کتاب خلاصه آن را وارد دفتر خلاصه نویسی کنند که در پایان هر هفته  افرادی که بیشترین کتاب را مطالعه کنند به عنوان عضو برتر کتابخوان  معرفی می شود.

وی یادآور شد: برنامه پویش فصل گرم کتاب نیز ویژه تابستان  در مصلی جمعه اجرا شد که علاوه بر فعالیت های کتاب محور در این برنامه کتابهایی به عنوان هدیه به کودکان و نوجوانان  اهداء شد.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان گناوه گفت: برنامه امروز اختتامیه کلاس های تابستانه این مرکز است که از همه فعالیت های این کلاس های تعدادی که به صورت آثار در قالب نمایشگاه ارائه شد و فعالیت هایی احرایی مانند قصه گویی و نمایش نیز اجرا شد.

وی گفت: امسال تعداد ۳۲۰ نفر از  کلاس های تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  استقبال کردند.

وی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تمام فصول سال دارای برنامه های متنوع و مختلفی برای کودکان و نوجوان است که علاقمندان می توانند با مراجعه به مرکز از این فعالیت ها بهره مند شوند.

کد خبر 4702567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha