۱۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۱۵

کارشناس هواشناسی:

خلیج فارس متلاطم می‌شود/ کاهش تدریجی دمای هوا در استان بوشهر

خلیج فارس متلاطم می‌شود/ کاهش تدریجی دمای هوا در استان بوشهر

بوشهر - کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از کاهش تدریجی دمای هوا در استان طی روزهای آینده خبر داد و گفت: خلیج فارس طی ساعاتی مواج و متلاطم خواهد بود.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که طی امروز تا اواسط هفته به سبب وزش باد نسبتاً شدید شمال غربی، خلیج فارس طی ساعاتی مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: همچنین وزش باد و تلاطم دریا در سواحل جنوبی بویژه منطقه مطاف از شدت بیشتری برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در ساعاتی از عصر امروز و فردا به سبب وزش باد بر روی مناطق جنوبی خوزستان و عراق، احتمال خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد و غبارآلود شدن شمال خلیج فارس و سواحل شمالی استان دور از انتظار نیست.

مساعدی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود از روز یکشنبه در اکثر نقاط استان بیشینه دمای هوا به تدریج کاهش یابد. افزود: در ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری در برخی نقاط همراه با غبار محلی، بر روی سواحل و دریا همراه با وزش باد و احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمال با سرعت ۱۴ تا ۳۸ و بر روی دریا طی ساعاتی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی گفت: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ و دور از ساحل گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر، سواحل مرکزی و جنوبی استان ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ و دور از ساحل گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 4713408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha