۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۰۸

دادستان عمومی و انقلاب گرگان خبرداد

پرونده مدیران مقصر در سیل گلستان روی میز محاکمه

پرونده مدیران مقصر در سیل گلستان روی میز محاکمه

گرگان- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گرگان گفت: در جریان رسیدگی به پرونده سیل گلستان تاکنون ۱۱ مدیر به دادسرا احضار شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان با اشاره به گزارش سازمان بازرسی پیرامون سیل اظهارکرد: تاکنون ۱۱ مدیر میانی گلستان در راستای پرونده رسیدگی به سیل به دادسرا احضار شده اند.

وی افزود: این افراد در نتیجه تحقیقات و گزارش کارشناسان سازمان بازرسی متهم شناخته و متعاقب آن به دادسرا احضار شده اند و هم اکنون پرونده مربوطه در اختیار بازپرس است تا پس از تکمیل بازجویی و صدور کیفرخواست برای صدور رای به دادگاه معرفی شوند.

سیدحسینی اتهام این افراد را اهمال (سهل انگاری) در انجام وظیفه قانونی و تضییع حقوق بیت المال و عامه عنوان کرد و گفت: از ۱۱ مدیر احضار شده هفت نفر در حوزه آب و آب منطقه ای، سه نفر از مدیران بنیاد مسکن و یک نفر از شرکت گاز هستند که به وظایف خود عمل نکرده اند.

وی افزود: ما نمی‌توانیم جرم استانداران و فرمانداران را رسیدگی کنیم تهران باید آن‌ها را بررسی کند، در سیل اخیر بیشتر ترک فعل که منجر به خسارت شد برای مدیران جرم لحاظ شده است.

سیدحسینی بر لزوم اعلام فساد در مجموعه اداری از حیث قانون تاکید کرد و گفت: اعلام فساد درون به دستگاه قضایی از حیث قانون لازم است اگر اعلام نکنید جرم است، کارمندانی که فساد مجموعه را اعلام می‌کنند متاسفانه دیده می‌شود که مدیر مجموعه، آن کارمند را به جای دیگری اعزام می‌کند که در این صورت مدیر شریک جرم اصلی تلقی می‌شود برای اینکه نشان می‌دهد وی از فساد اطلاع داشته و از آن حمایت کرده است.

سیدحسینی بیان کرد: قانون سلامت اداری اقتضا می‌کند در این سازمان خودمان نسبت به فساد حساس باشیم، ما در نظام اسلامی قرار داریم، باید روی حقوق عامه حساس باشیم برای حفظ حقوق عامه لازم است همه ادارات همکاری کنند اینکه اعلام شود به تنهایی مهم نیست باید اقدام عملی هم صورت بگیرد تا مردم امیدوار شوند.

کد خبر 4719446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha