۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۲۲:۱۰

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

ضرورت استفاده از ظرفیت های معدنی آذربایجان شرقی

ضرورت استفاده از ظرفیت های معدنی آذربایجان شرقی

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وجود معادن بزرگ در استان بر ضرورت استفاده از ظرفیت های معدنی آذربایجان شرقی در جهت توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی منطقه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز چهارشنبه در جلسه ای با مدیران طرح تولید آلومینا از نفلین‌ سینیت سراب گفت: این طرح یکی از اولویت های مسئولان استانی است و باید هرچه سریعتر عملیات اجرایی آن انجام شود.

وی با بیان اینکه سرمایه مورد نیاز برای اجرای این طرح ۶۰۰ میلیون یورو است، ادامه داد: اجرای طرح باید با سرعت بیشتر انجام شود. این طرح از هر جهت، یک طرح اقتصادی و راهبردی است.

وی با تاکید بر اینکه طرح تولید آلومینا از نفلین‌ سینیت سراب پروژه ای مهم و اقتصادی است، افزود: این طرح برای همیشه چهره منطقه را از نظر رونق اقتصادی، اشتغال و توسعه صنعتی دگرگون می کند.

پورمحمدی با بیان اینکه سال گذشته قرارداد اجرای این طرح در حضور رئیس مجلس امضا شد، گفت: زیرساخت‌های اجرای این طرح از قبیل تاسیسات آب، برق و گاز نیز آماده است.

وی با تاکید بر اینکه وزیر صنعت نظر کاملا مثبتی نسبت به این طرح بزرگ دارد، اظهار داشت: مسائل زیست‌محیطی و استفاده از فناوری‌های روز دنیا در این طرح رعایت خواهد شد. با توجه به مصوبه هیأت وزیران و موافقت شخص رئیس جمهور، هیچ مانعی برای اجرای این طرح وجود ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۳ تا ۵ میلیارد تن ذخایر کشف شده نفلین‌سینیت در سراب وجود دارد، گفت: با وجود اینکه تاکنون چندین بار برای استخراج این ذخایر و اجرای طرح تولید آلومینا اقدام شده است اما با گذشت سال‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است.

کد خبر 4722663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha