۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۲۹

خاجی در دیدار ولید معلم:

مسائل سوریه با گفتگو و نه خشونت‌ نظامی باید حل و فصل شود

مسائل سوریه با گفتگو و نه خشونت‌ نظامی باید حل و فصل شود

دستیار وزیر امور خارجه کشورمان گفت: همه کشورهای خیرخواه سوریه علاقمند هستند مسائل سوریه از خلال گفتگوهای سیاسی و نه خشونت‌های نظامی حل و فصل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی‌اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی که صبح امروز در راس یک هیات ارشد سیاسی برای سفر یک روزه، از مرز زمینی جدیده / المصنع  لبنان وارد سوریه شده بود با ولید معلم وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

خاجی با مهم شمردن تشکیل کمیته قانون اساسی در روند تحولات سیاسی سوریه، اظهار داشت: تشکیل این کمیته می تواند نوید بخش حل سیاسی بحران در این کشور باشد. تهران همواره تاکید داشته است که مساله سوریه باید از طریق گفتگوهای سوری سوری و بدون مداخله خارجی صورت بگیرد.

این مقام ارشد سیاسی کشورمان با اشاره به این موضوع که تشکیل کمیته قانون اساسی در سوریه از موضوعات مورد بحث در اجلاس آستانه بوده است، خاطرنشان کرد: همه کشورهای خیرخواه سوریه علاقمند هستند مسائل سوریه از خلال گفتگوهای سیاسی و نه خشونت‌های نظامی حل و فصل شود.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به دیدارهایش با رئیس جمهور و وزیر خارجه سوریه بیان کرد: در این دیدارها به تفصیل درباره تحولات سوریه به رایزنی پرداخته و با ارزیابی آخرین دستاوردها در ارتباط با تحولات سوریه، چارچوب همکاری‌های آینده تهران و دمشق را مرور کردیم.

سفر هیات ارشد سیاسی کشورمان به دمشق به فاصله ۲۴ ساعت پس از سفر گیر پترسون فرستاده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه و اعلام تشکیل کمیته قانون اساسی این کشور صورت گرفت.

کد خبر 4727810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha