معاون وزیر صنعت:

راه اندازی صندوق سرمایه گذاری جسورانه در حوزه اکتشاف

راه اندازی صندوق سرمایه گذاری جسورانه در حوزه اکتشاف

رئیس سازمان ایمیدرو از راه اندازی صندوق جسورانه در حوزه اکتشاف خبر داد و گفت: فضایی را برای فعالیت شرکتهای دانش بنیان فراهم می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر دکتر خدایار غریب پور عصر امروز در مراسم اختتامیه گردهمایی فناورانه شرکت‌ها و استارت آپ‌های صنعت فولاد در صندوق نوآوری با تاکید براینکه تا چه زمانی باید هزینه خرید دانش فنی پرداخت کنیم گفت:در ساختمان سازمان ایمیدرو فضایی را برای شرکتهای دانش بنیان و استارت آپ ها فراهم می کنیم؛ این اقدام با همکاری دانشگاههای تهران، شریف و امیرکبیر است.

وی از امضای تفاهم‌نامه‌ای با جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه تولید بخشی از دانش فنی‌ به جهاد دانشگاهی واگذار می‌شود.

رئیس سازمان ایمیدرو با اشاره به تشکیل ۲۵۰ شرکت دانش بنیان در حوزه معادن افزود: ما توانستیم در حوزه‌های اکتشاف اقدام به تشکیل و راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری کنیم؛ همچنین یک صندوق جسورانه اکتشاف نیز راه اندازی شده است.

رئیس سازمان ایمیدرو گفت: تمرکز این سازمان بر اکتشاف، استخراج، فرآوری، پسماند و مسائل زیست محیطی و اینترنت اشیا است.

به گفته وی در حال حاضر تمرکز ۹۰درصد شرکتهای دانش بنیانی که در حوزه صنعت فعال شده‌اند در حوزه فولاد است. در حالیکه در بخش‌های اکتشاف و استخراج ظرفیت‌های عظیمی وجود دارد.

کد خبر 4734466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha