۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۲۴

با حضور دبیر کل جمعیت هلال احمر:

پنجمین جلسه قرارگاه مرکزی اربعین جمعیت هلال احمر برگزار شد

پنجمین جلسه قرارگاه مرکزی اربعین جمعیت هلال احمر برگزار شد

پنجمین جلسه قرارگاه اربعین جمعیت هلال احمر به‌ منظور هماهنگی بخش‌های مختلف هلال احمر برای اربعین ۹۸ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پنجمین جلسه ستاد اربعین جمعیت هلال احمر امروز (چهارشنبه) با حضور محمودرضا پیروی، دبیرکل و معاونان و روسای سازمان ها در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت برگزار شد. این جلسه به بررسی مصوبات پیشین ستاد و همین طور پیگیری اقداماتی که در آستانه اربعین باید شکل بگیرد اختصاص داشت.

بخشی از زمان این جلسه به اجرای مانور دور میزی با سناریوی عملیات فرضی در کربلا همراه بود که اعضای ستاد با اجرای این سناریو وظایف هر کدام از سازمان های عضو در زمان وقوع حوادث را مرور کردند.

در ابتدای جلسه محمودرضا پیروی به پیگیری مصوبات جلسه پیشین ستاد پرداخت که از جمله آنها جدول زمانبندی و حضور اعضای هر کدام از سازمان های عضو در ایام عملیات اربعین بود.

در این جلسه محمد تقی حلی ساز، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت و مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات آخرین گزارش ها را درباره پوشش امدادی در داخل مرزها و پوشش درمانی در عراق ارائه دادند.

محمد نصیری نیز در مورد رسیدگی به مهجورین در عملیات اربعین توسط سازمان داوطلبان گفت: سال گذشته ۲۲۰ مهجور داشتیم که در بخش های مختلفی به آنها رسیدگی شد و با توجه به اینکه امسال ویزا برداشته شده است، به نظر می‌رسد که این آمار افزایش پیدا کند. برای رسیدگی به این افراد تمهیداتی برای اسکان آنها در عراق و انتقال به ایران در نظر گرفته شده است.

محمودرضا پیروی در این رابطه به ثبت اطلاعات افرادی از این دست که به ایران منتقل می شوند تاکید کرد تا پس از پایان جابه‌جایی، اطلاعات آنها جمع آوری شود و در صورتی که این افراد در سال آینده قصد سفر داشته باشند از اعزام آنها جلوگیری شود.

همکاری و ساماندهی گروه های مردمی درمانی در مسیر پیاده روی اربعین از دیگر موضوعات مورد پیگیری دبیرکل بود که نصیری در این رابطه گفت: تا کنون ۶ گروه درمانی مردمی با سازمان داوطلبان مکاتبه کردند و ساماندهی شدند و امکانات و تجهیزاتی که نیاز داشتند و در توان سازمان داوطلبان بود نیز به آنها داده خواهد شد.

 احمد سلطانی معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر نیز در مورد پیگیری دبیرکل در رابطه با بسته های آموزشی گفت: این بسته های آموزشی تنظیم و به استان ها ابلاغ شده است همچنین سقف اعتباری برای استان ها مشخص شده تا بر اساس آن در این زمینه اقدام کنند.

وی همچنین در مورد تمهیدات این معاونت در زمینه فعالیت های پژوهشی در عملیات اربعین اشاره کرد و گفت یک تیم سه نفره برای این کار به عراق اعزام می شود.

اسماعیل رمضانی مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر به ارائه گزارشی در مورد اقدامات روابط عمومی پرداخت و گفت: بنر واحد قرارگاه های مرزی طراحی و به استان ها ارسال شده و تیزرهای اطلاع رسانی در خصوص درمانگاه های ایرانی در کشور عراق تولید و به صدا و سیما ارائه شد.

مدیران هلال احمر استان های مرزی نیز در این جلسه به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند و فرزین معتمدی مدیرعامل کرمانشاه و خدادادی مدیرعامل خوزستان نیز به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت استان های خود و اقدامات انجام شده پرداختند.

کد خبر 4735260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha