۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۹:۲۶

محیط زیست استان تهران در هفته‌ای که گذشت؛

از نشست کارگروه مدیریت پسماند تا اعلام جرم علیه یک واحد آلاینده

از نشست کارگروه مدیریت پسماند تا اعلام جرم علیه یک واحد آلاینده

نشست کارگروه مدیریت پسماند استان و جمع آوری محل غیرمجاز نگهداری حیوانات از جمله مهمترین رویدادهای هفته گذشته در حوزه محیط زیست در کنار سایر اخبار محیط زیست انسانی و طبیعی تهران بود.

به گزارش خبرگزاری مهر،  چهل و هشتمین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان، موضوع ماده ٢ آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماندها نهم مهرماه به ریاست انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران و به دبیری سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در محل استانداری تهران برگزار شد.  

محمودی با اشاره به دستورکار این جلسه مبنی بر ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در مورد احداث سایت دفع پسماندهای ویژه و صنعتی استان در اراضی هوشنگ آباد و عزیز آباد، گفت: باتوجه به موافقت مکتوب اداره کل منابع طبیعی استان تهران مقرر شد با هماهنگی فرمانداری ری عملیات واگذاری موقت زمین در هفته جاری صورت پذیرد و سازمان همیاری شهرداری هم مکلف شده تا حداکثر یکماه آینده نسبت به آماده سازی زمین مذکور اقدام کند.

بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از پارک ملی لار و دیدار با محیط بانان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در دیدار با محیط بانان این منطقه  رفاه و معیشت کارکنان بویژ محیط بانان را اولویت برنامه های کاری خود دراستان تهران دانست.

سعید محمودی در  نخستین بازدید رسمی روز پنجشنبه ۱۱ مهرماه خود از پارک ملی لار گفت: پارک ملی لار از جمله مناطق دارای توان اکولوژیکی بالاست که از حساسیت فوق العاده ای در بحث حفاظت برخوردار بوده و وجود دریاچه سدلار، ماهی قزل آلای خال قرمز و گونه های گیاهی و جانوری آن دلیل این امر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در حاشیه این بازدید افزود: برای برخورد با تخلفات، بویژه تخلفات شکار و صید در استان تهران برنامه های جدی داریم و قطعا برای متخلفان این حوزه بالاترین مجازات قانونی را دنبال خواهیم کرد.

تحویل یک سارگپه به اداره محیط زیست قرچک

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک از تحویل یک بهله سارگپه توسط مامورین آتش نشانی یه این اداره در روز دوشنبه ۸ مهرماه خبر داد.

به گفته محمدطاهر ظاهری این پرنده که از ناحیه بال دچار آسیب دیدگی شده بود بمنظور درمان و مراقبت های دامپزشکی به کلینیک حیات وحش پارک طبیعت پردیسان تحویل شد و در صورت بازیابی توان پرواز، در آینده نزدیک به دامن طبیعت بازخواهد گشت.

جمع آوری محل نگهداری غیرمجاز پرندگان 

یک مرکز نگهداری غیرمجاز پرندگان در شهرستان ملارد با همکاری یگان حفاظت محیط زیست استان تهران و اداره محیط زیست این شهرستان در روز چهارشنبه ۱۰ مهرماه شناسایی و جمع آوری شد.

محمدرضا خویشتندار فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در تشریح این خبر گفت : از این مرکز که بصورت غیر مجاز اقدام به نگهداری پرندگان می کرد، تعداد ۱۴ عدد طاووس، ۲ قوی گنگ و یک اردک نوک پهن ضبط و برای نگهداری موقت و تعیین تکلیف قانونی به یکی از مراکز مجاز تحویل شد.

خویشتندار افزود: این دومین مرکز نگهداری غیر مجاز حیوانات در سطح استان بود که طی دوهفته گذشته شناسایی و جمع آوری شد. به گفته خویشتندار هرگونه نگهداری غیر مجاز حیات وحش و گونه های سایتیست به لحاظ قانونی جرم بوده و با متخلفین برخورد قانونی می شود.

اجرای طرح مدرسه سبز در شهر اندیشه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهریار با اعلام این خبر گفت: بمنظور ارتقای فرهنگ زیست محیطی عموم بویژه دانش آموزان و فرهنگیان بعنوان یکی از مخاطبین اثرگذار جامعه، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید اجرای طرح مدرسه سبز با همکاری مسئولین شهری و انجمن زیست محیطی اندیشه پاک آغاز شد.  

فاطمه برنا با اشاره به اینکه در مراسم آغازین این طرح در روز شنبه ۶ مهرماه،  زنگ مدرسه سبز با حضور مسئولین مربوطه درآموزشگاه انصارالحسین شهر اندیشه بعنوان پایلوت به صدا درآمد افزود: آشنایی دانش آموزان با موضوعات و مباحث زیست محیطی بویژه موضوع تفکیک زباله از مبدأ و پسماند، مدیریت مصرف انرژی و آب، حمل و نقل پاک در قالب کلاس های آموزشی و نمایش فیلم و انیمیشین و اردو های آموزشی، گسترش فضای سبز آموزشگاهها، استفاده از کیسه های پارچه ای در جهت حذف پلاستیک و تبلیغات محیطی آموزشی- فرهنگی محیط زیستی از جمله برنامه ها و اهداف مهم این طرح است.

اعلام جرم علیه یک واحد آلاینده محیط زیست

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد از اعلام شکایت علیه عامل آلاینده محیط زیست  دراین شهرستان در هفته گذشته خبر داد.

شعبان خسروی  در تشریح این خبر گفت : باتوجه به  شکایات مردمی طی پیگیری های به عمل آمده توسط این اداره، عامل آلاینده محیط زیست که با  تخلیه فاضلاب های خانگی و صنعتی در حواشی نواحی صنعتی  صفادشت  موجبات آلودگی خاک وسفره های آب زیرزمینی  و همچنین تهدید علیه بهداشت و سلامت شهروندان رافراهم آورده بود شناسایی، و  این اداره اقدام به اعلام شکایت علیه این واحد کرد.

کد خبر 4737854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha