۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۷:۴۶

به مناسبت بزرگداشت روز حافظ انجام شد؛

برگزاری آئین افتتاح انجمن ادبی هفت چنار در شهرداری منطقه ۱۰ تهران

برگزاری آئین افتتاح انجمن ادبی هفت چنار در شهرداری منطقه ۱۰ تهران

به مناسبت بزرگداشت روز حافظ، انجمن ادبی هفت چنار با حضور مدیران ارشد شهری، اساتید، شاعران، غزل سرایان معاصر و جمعی از علاقه مندان در موزه فرهنگی و هنری هفت چنار افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم افتتاح انجمن ادبی هفت چنار به مناسبت روز بزرگداشت خواجه شمس الدین محمد شیرازی شاعر بلند آوازه و غزل سرای ایران زمین با حضور حسین بحیرائی شهردار منطقه به همراه حسن خلیل آبادی، شهربانو امانی و حجت نظری نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران، فاطمه راکعی مشاور شهردار تهران در امور بانوان، سعید شرف دوست معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، سهیل محمودی، رسول مرادی، شاهرخ تندرو صالح، ساعد باقری، علی سادات رضوی از اساتید برجسته شعر، هنر و ادب، اعضاء کانون های شعر و ادب و جمعی از مدیران، شاعران، غزل سرایان معاصر، اساتید هنر و علاقه مندان در موزه فرهنگی و هنری هفت چنار برگزار شد. 

در این مراسم حسین بحیرائی شهردار منطقه ضمن تبریک روز بزرگداشت حافظ گفت: برپایی این مراسم در راستای تحقق شعار شهردار تهران «تهران شهری برای همه» و به منظور پاسداشت فرهنگ و اشاعه ادبیات غنی کشور، آشنایی اقشار مختلف شهروندان با شاعران نامی ایران و اشعار پرمحتوا و معنا دار آن ها از اهداف مدیریت شهری منطقه است.

به گفته وی ترویج فرهنگ شعرخوانی و حافظ خوانی بر شکل گیری باورها و نگرش های شهروندان و آشنایی آن ها با فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی بسیار مؤثر است و مدیریت شهری منطقه با بهره گیری از تمام امکانات و ظرفیت های موجود برای توسعه و اشاعه این فرهنگ غنی گام بر می دارد. 

شهردار منطقه ضمن اظهار امیدواری برای نهادینه سازی فرهنگ حافظ خوانی افزود: نقش مسئولین نیز در تشویق و ترغیب اقشار مختلف شهروندان با فرهنگ و ادبیات ایران حائز اهمیت است.

وی در ادامه از علاقه مندان و مسئولین حاضر خواست تا با استفاده از اشعار مناسب و شعرخوانی در مراسم و محافل به عنوان الگوی مناسب در توسعه و ترویج فرهنگ کهن و اصیل اسلامی و ایرانی گام بردارند تا به زودی شاهد گسترش مطالعه اشعار وزین شاعران گرانقدر این مرز و بوم در میان شهروندان باشیم.

در حاشیه این مراسم رسول مردای خوشنویس برجسته کشور در ابتدای چند دیوان حافظ، اشعاری از این شاعر برجسته و نامی کشورمان را خوشنویسی و به همراه شهردار منطقه و سهیل محمودی به جمعی از مسئولین و شعرا به رسم یادبود اهدا کرد. 
این مراسم با اجرای موسیقی سنتی، نواخوانی استاد علی سادات رضوی، شعرخوانی و حافظ خوانی شاعران همراه بود.

کد خبر 4744584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha