۲۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۳

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین:

نرخ بیکاری در استان قزوین کاهش یافت

نرخ بیکاری در استان قزوین کاهش یافت

قزوین- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: کاهش تعدیل نیرو و نرخ بیکاری به ۸.۲ درصد در استان قزوین بیانگر برنامه ریزی درست در توزیع تسهیلات و رونق تولید است.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین جلسه کار گروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار، منوچهر حبیبی سرپرست معاونت اقتصادی استاندار، ابوالفضل یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، سعید نبیل رئیس سازمان صمت و اعضای کارگروه روز یکشنبه در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.
 
مسعود بابایی در این جلسه گفت: با همکاری خوب انجام شده بین بخش دولتی و خصوصی در پایان تابستان نرخ بیکاری در استان به ۸.۲ درصد کاهش یافت که بیانگر موفقیت در برنامه ریزی و توزیع مناسب تسهیلات رونق تولید است.

وی بیان کرد: همچنین در نیمه اول امسال ضمن کاهش جویندگان کار، نرخ تعدیل نیرو ۲۵ درصد کاهش یافت که نشان می دهد سیاست ها هم مثبت بوده است.

بابایی یادآورشد: مولفه سوم کاهش ۲۴ درصدی در برقراری بیمه بیکاری است که بیانگر نتیجه بخش بودن برنامه ریزی و همکاری ها در این عرصه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: در ۱۵ سال گذشته برای دومین بار شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان قزوین هستیم که باید از عوامل تاثیرگذار برای برنامه ریزی آینده هم استفاده کنیم.

بابایی اظهارداشت: در تسهیلات اشتغال روستایی سهم استان ۹۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که افزایش یافت و بیش از ۱۸۲ میلیارد و ۶۳۱ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی افزود: این تسهیلات بخوبی توزیع شده و تعارض اعتبارات حدود ۱۰ درصد بوده که قابل قبول است.

بابایی گفت: بیشترین اشتغال در بخش صنعت با ۷ هزار و ۶۹۳ نفر و کشاورزی با ۳۸۸۸ نفر محقق شده است.

کد خبر 4745633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha