۲۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۸

رضایی‌کوچی در گفتگو با مهر:

علت گرانی بلیط‌ و کرایه‌های اربعین در کمیسیون عمران بررسی می‌شود

علت گرانی بلیط‌ و کرایه‌های اربعین در کمیسیون عمران بررسی می‌شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: این کمیسیون برای بررسی علت افزایش قیمت بلیط‌ و کرایه‌های اربعین از مسئولان ذیربط دعوت می‌کند تا در این باره توضیحات خود را ارائه کنند.

محمدرضا رضایی‌کوچی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نارضایتی مردم از افزایش قیمت برخی از وسایل حمل و نقل در ایام اربعین، اظهار داشت: کمیسیون عمران مجلس پیش از مراسم اربعین، جلسه‌ای را با مسئولانی از وزارت راه و شهرسازی و راهداری برگزار کرد و در آن جلسه یکی از مباحث اصلی درباره قیمت حمل و نقل عمومی در این ایام بود.

وی متذکر شد: ما در آن جلسات تاکید کردیم که قیمت وسایل حمل و نقل اعم از اتوبوس، قطار و هواپیما برای تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی به هیچ وجه افزایش پیدا نکند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته خبرهایی داریم مبنی بر اینکه در برخی جاها به این مسئله توجه نشده است و افرادی تخلف کرده و قیمت وسایل حمل و نقل عمومی را در ایام اربعین بر خلاف قانون افزایش‌ داده‌اند.

رضایی‌کوچی ادامه داد: همچنین کمبود اتوبوس و گرانی بلیط یکی دیگر از مشکلاتی است که در این مدت وجود داشته و گفته می‌شود که زوار اربعین برای یافتن اتوبوسی با قیمت مناسب که خودشان را به مرزها برسانند، بعضا دچار مشکل شده‌اند. 

وی با بیان اینکه افزایش قیمت کرایه‌ها و بلیط‌های اربعین تخلف است، تصریح کرد: طبق قانون، نرخ کرایه‌ها و بلیط‌ها در این ایام باید ثابت می‌ماند اما متاسفانه تاکنون در برخی از موارد اینچنین نبوده است که ضعف نهادهای نظارتی را نشان می‌دهد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قطعا با متخلفان برخورد جدی خواهد شد، گفت: کمیسیون عمران مجلس پس از مراسم اربعین، عملکرد نهادهای ذیربط را ارزیابی می‌کند و  برای بررسی علت افزایش قیمت بلیط‌ها و کرایه‌ها، از مسئولان سازمان حمل و نقل جاده‌ای و پایانه‌ها و سازمان هواپیمایی کشوری دعوت می‌کند تا در این باره توضیحات خود را به نمایندگان ارائه دهند.

کد خبر 4747610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha