عبدی کوبانی: ترامپ با توافق «قسد» و دمشق موافق است

عبدی کوبانی: ترامپ با توافق «قسد» و دمشق موافق است

فرمانده نیروهای قسد می‌گوید توافق با دمشق ضامن حقوق کردها در آینده سوریه است و ترامپ هم با آن مخالفتی ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «مظلوم عبدی کوبانی» فرمانده نیروهای قسد (دموکراتیک سوریه) در گفتگو با یک رسانه کرد زبان ضمن تائید مکالمه تلفنی چند روز گذشته خود با دونالد ترامپ، گفته که رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراضی به توافق حاصل شده میان نیروهای دموکراتیک و دولت دمشق در راستای دفع تهاجم ترکیه ندارد.

وی در گفتگو با تلویزیون روناهی افزود: روسیه ضامن توافق به‌دست آمده میان نیروهای دموکراتیک و دمشق است.

به گفته عبدی کوبانی، این توافق زمینه حصول راه‌حل سیاسی که بعدها با دولت دمشق بر روی آن کار خواهد شد و ضامن حقوق کردها در سوریه است را هموار می‌کند.

وی همچنین مدعی شد آنها مناطق خود را تسلیم دولت دمشق نکرده‌اند حال آنکه نیروهای سوری طبق توافق در امتداد مناطق کردنشین همجوار با مرزهای ترکیه مستقر می‌شوند.

عبدی کوبانی تاکید کرد در این مقطع، اولویت نیروهای دموکراتیک دفع تهاجم ترکیه است و نه مبارزه با داعش. با این حال، نیروهای تحت امر وی مسئول نگهداری از ۱۲ هزار اسیر داعشی که در مناطق تحت کنترل آنها به سر می‌برند؛ هستند.

گفتنی است ترکیه از چهارشنبه هفته گذشته به بهانه ایجاد منطقه امن در شمال شرق سوریه، تهاجم گسترده‌ای را علیه نیروهای دموکراتیک خلق آغاز کرد حال آنکه همزمان، نظامیان آمریکایی نیز با پشت کردن به کردهای سوری که متحد دیرینه آنها در منطقه محسوب می‌شوند؛ مناطق مورد تهاجم را ترک و راه را برای حمله ترکیه هموار کردند.

کد خبر 4749310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • AE ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
      0 0
      لعنت بر تو پژاک ملعون.. که نوکر اسراعیل شدی هم سوریه خیانت کردی هم باعث آوارگی هموطنان خود شدی.. برای چی میخواین جدا شوید.. چرا با صلح وآرامش کنار مردم زندگی نمیکنید