۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۲۲

از مجموع ۲۰۰ اثر ارسال شده؛

برترین‌های شب شعر استانی «از عرشیان نینوا» در بوشهر معرفی شدند

برترین‌های شب شعر استانی «از عرشیان نینوا» در بوشهر معرفی شدند

بوشهر - از مجموع ۲۰۰ اثر ارسال شده به دبیرخانه نخستین شب شعر عاشورایی «از عرشیان نینوا»، ۱۴ اثر به عنوان برگزیده معرفی شدند.

رئیس حوزه هنری بوشهر به خبرنگار مهر گفت: نخستین شب شعر عاشورایی «از عرشیان نینوا» با همت حوزه هنری استان بوشهر، بسیج هنرمندان استان و کنگره سرداران و ۲۰۰۰ شهید استان بوشهر در سالن شهید آوینی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

امید پارسایی‌فر اضافه کرد: پس از انتشار فراخوان شب شعر عاشورایی، ۲۰۰ اثر  از ۷۰ شاعر آیینی در قالب های مختلف نو و کلاسیک و در گروه های سنی نوجوان، جوان و بزرگسال توسط دبیرخانه حوزه هنری استان دریافت شد.

وی ادامه داد: بیشترین آثار در بخش شعر کلاسیک (قالب های غزل، رباعی و دوبیتی) بود و نوآوری در حوزه اندیشه، فرم، زبان، هنجار گریزی، پشتوانه دینی، کشف مضامین نو و اوزان جدید در میان آثار شاعران به چشم می خورد.

شاعر و روزنامه نگار مطرح استان بوشهر نیز گفت: برگزاری این گونه شب شعرها سبب می شود شاعران بتوانند آخرین سروده ها و تولیدات خود را در حوزه شعر آیینی ارائه دهند.

علی هوشمند با اشاره به مکتوبات استان در حوزه ادبیات بیان کرد: در طی ۱۵۰ سال گذشته شاعرانی چون مدام دیری، مفتون بردخونی و فاضل جمی اشعار آیینی زیادی را در توصیف عاشورا سروده اند.

وی افزود: آثاری در مدح، ستایش و رثای امام حسین (ع) و قیام جاودانه و مضامین آن آفریده شده است.

هوشمند با اشاره به آثار شاعران امروز گفت: امروزه نیز آثار ارزشمندی از شاعران هم استانی چه در سطح کشور و چه در استان تولید می شود و شاعران جوان باید در اشعار خود مدح و ستایش بزرگی را داشته باشند که نامش، راهش و قیامش سال های سال موجب خیر و برکت بشر بوده است.

وی با بیان پیشنهادات خود به شاعرانی که به تازگی قدم در راه این عرصه گذاشته اند اظهار داشت: شاعران جوان باید با مطالعه دقیق، به روز بودن و تلاش پیوسته، آثاری را که شایسته و فاخر است تولید کنند.

شاعر آیینی استان بوشهر افزود: مضامین زیادی در رابطه با قیام امام حسین (ع) وجود دارد که می توان با نگاه و زبان دیگر، نوآفرینی و شناخت، آن را به گوش مخاطب رساند.

در آیین اختتامیه، ۱۴ شاعر هم استانی در حوزه های سنی نوجوان ، جوان و بزرگسال با عنوان «برتر، برگزیده و شایسته تقدیر» معرفی و از صاحبان آثار با حضور مسئولین استانی، تجلیل و تقدیر شد.

در بخش نوجوان (زیر ۲۰ سال) دانیال زارع و فاطمه میرزایی به عنوان شایسته تقدیر ، در بخش جوان (۲۰  تا ۴۰ سال) تقیه زنگنه، فرشید ابراهیمی، بهراد باغبانی نیک، امراله حاجب و سیما نوذری به عنوان برتر و برگزیده معرفی شدند.

در بخش بزرگسال (۴۰ سال به بالا) نیز از حسین دارند، رضا معتمد، سیدمحمد هاشمی فرد، محمدرضا احمدی فر، غلامحسین دریانورد، نوذر فولادی و علی حسین جمالی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 4756174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha