۲۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۵۲

معاون سپاه ثارالله کرمان:

فروکش کردن تجمعات بعد ازفرمایشات رهبری بیانگر ولایتمداری مردم است

فروکش کردن تجمعات بعد ازفرمایشات رهبری بیانگر ولایتمداری مردم است

کرمان - معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله کرمان گفت: بعد از فرمایش رهبری تجمعات فروکش کرد و این نشان داد که مردم ایران گوش به فرمان رهبری هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سیاوش مسلمی صبح سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج در جمع اصحاب رسانه بیان داشت: اگر اصحاب رسانه در دهه اول انقلاب تنها رسالت اطلاع رسانی را داشتند امروز کار سنگین تری دارند که حضور در حوزه جنگ نرم است.

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله کرمان با اشاره به اینکه در شرایط فعلی نقش رسانه در جنگ نرم بسیار موثر است، گفت: امروز ۴۰ سالگی بسیج را با شعار «۴۰ سال خدمت، جهاد و شهادت» گرامی می‌داریم.

سرهنگ مسلمی تصریح کرد: هفته بسیج یک فرصت و بهانه‌ برای زنده نگهداشتن ارزش‌های والایی تحت عنوان شجاعت، غیرت، استقلال و ... است و همه این شعارها به معنای روح بسیجی در آحاد ملت است.

وی یادآور شد: بسیج یکی از برکات و از پدیده‌های شگفت‌انگیز انقلاب و یکی از یادگارهای امام راحل (ره) بوده که نقش خودش را در این 40 سال ایفا کرده و ما امروز به عنوان جمهوری اسلامی صادر کننده مفهوم بسیجی به سایر کشورها از جمله سوریه، عراق و ... بودیم که از این پدیده استفاده می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله کرمان یادآور شد: بسیج مجموعه‌ای از پاکترین، با ایمان‌ترین، عاشق‌ترین و شریف‌ترین انسان‌ها هستند که کار می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز سپاه که قدرت بسیج را در اختیار دارد همه جا کار می‌کند و هر جا مشکلی برای جامعه پیش آمده چه در برهه‌های طبیعی و چه در بحران‌ها سپاه و بسیج حضور داشته است.

مسلمی با اشاره به اتفاقات چند روز اخیر ادامه داد: بعد از فرمایش رهبری تجمعات فروکش کرد و این نشان داد که مردم ایران گوش به فرمان رهبری هستند.

وی با بیان این که امروز آن چه باعث شده سپاه در همه عرصه‌ها حضور پیدا کند بسیج است گفت: بسیج قدرت همه آحاد مردم است لذا یک پیامی به همه دنیا می‌دهد که مردم ایران عاشق ولایت و گوش به فرمان ولایت هستند.

سرهنگ مسلمی ابراز داشت: امروز یکی از ویژگیهای بسیج دلسوزی است، در حوزه آبادانی و سازندگی، در حوزه استقلال ملی، در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ملی بسیجیان با قدرت حضور دارند.

وی بیان داشت: یکی از مولفه‌های بسیج که در دنیا زبانزد است روحیه جهادی بسیج می‌باشد که باعث شده از جان و مالش مایه بگذارد، امروز به واسطه قدرت بسیج سپاه در همه جا حضور دارد و این اعتقاد بسیجیان است که مردم اهل بیت ما هستند و رعیت ما نیستند و سپاه به این واسطه همه جا حضور پیدا کرده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: اگر در جنوب استان کرمان آفت ملخ به وجود آمده، اگر سیل خوزستان شد، اگر زلزله‌ای اتفاق افتاد اولین کسانی که حضور پیدا کردند بسیج بوده زیرا امروز بسیج اعتقاد دارد مردم ولی نعمت ما هستند شاید برخی از مسئولان ما کارهایشان را با کلمه مردم ولی نعمت ما هستند یا مردم رعیت ما هستند، تنظیم می‌کنند.

وی افزود: مردم در حوزه استقرار و استمرار نظام همه کاره بوده‌اند که اگر مردم نبودند قطعا وضعیت انقلاب به این صورت نبود، امروز بسیج دشمنان زیادی در خارج از کشور دارد به همین دلیل امروز بسیج امیدبخشی را برای مردم داخل کشور به وجود آورده و برای خارج از کشور موجب ناامیدی و رنجش شده است.

مسلمی تصریح کرد: هجمه‌هایی امروز به بسیج وارد شده به واسطه نقش حمایتی و نگهدارنده این نهاد است همه نهادها بر اساس قانون اسلامی نقش خودشان را نشان می‌دهند.

اجرای بیانیه گام دوم انقلاب سند بالادستی بسیج

وی افزود: بسیج امروز یکی از وظایفی که به عهده گرفته بحث بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که به عنوان سند بالادستی خود قرار داده بنابراین سیاست و تکلیف بسیج  اجرایی کردن گام دوم در همه حوزه‌ها است.

وی به برنامه‌های هفته بسیج اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها از ۳۰ آبان ماه تا ششم آذرماه ادامه دارد؛ پنجشنبه با عنوان بسیج 40 سال خدمت و جهاد شهادت است، جمعه به نام بسیج مقاومت ایثار و شهادت، شنبه بسیج اخلاص و معنویت بسیج علم و فناوری، یکشنبه بسیج سبک زندگی اسلامی ایرانی، دوشنبه بسیج فرهنگ و بصیرت، سه‌شنبه بسیج دفاع و امنیت، چهارشنبه بسیج اقتصاد مقاومتی و جهاد خدمت رسانی نام گرفته‌اند.

مسلمی با اشاره به این که برنامه‌ها بر اساس مسجد محور برگزار می‌شود، افزود: غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری دعای ندبه و سخنرانی بسیج زمینه ظهور، همایش پیاده‌روی منتظران ظهور، حضور سازمان یافته بسیجیان و حلقه‌های صالحین در نماز جمعه و ارایه میز خدمت در زمینه‌ مشاوره‌های فرهنگی اجتماعی و... سخنرانی قبل از خطبه‌های جمعه، جشنواره فناوران علم و فناوری، برگزاری جشنواره‌های اسوه‌ها، برگزاری نشست‌های روشنگری و بصیرت، آیین بزرگداشت و تکریم پیشکسوتان، برگزاری اعطای پرچم گام دوم، تجلیل از زحمات رسانه‌های برتر استان، اجرای گشت‌های رضویون و بسیج مقاومتی و جهاد خدمت رسانی از جمله برنامه‌های هفته بسیج است.

وی تاکید کرد: تا کنون ۲۱۰ خانه مرمت و بازسازی شده و ۲۸ واحد مسکونی تا پایان آذر ماه تحویل می‌دهیم ضمن این که ۲۴۴ پروژه از جمله مسکن کمیته امداد، بهزیستی خانه عالم ...را در هفته بسیج افتتاح خواهیم کرد.

مسلمی گفت: همچنین برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و جیرفت، توزیع ۳۰۰ سری لوازم ورزشی در مدارس کم برخوردار، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق کم‌برخوردار از جمله اقدامات دیگر بسیج در این هفته است.

کد خبر 4775745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha