۴ آذر ۱۳۹۸، ۵:۵۷

مهر گزارش می‌دهد

جاماندگان از کمک معیشتی دولت چه کسانی هستند؟

جاماندگان از کمک معیشتی دولت چه کسانی هستند؟

در حالیکه بیش از یک شبانه روز از پایان واریز حمایت معیشتی ۶۰میلیون نفر از جامعه می‌گذرد، بسیاری از مردم با سطح درآمد پایین مشمول دریافت این حمایت نشده‌اند و انتقاداتی را متوجه دولت می‌دانند.

به گزارش خبرنگار مهر،  همزمان با پایان واریز اولین مرحله از حمایت معیشتی دولت برای ۶۰ میلیون نفر، مخاطبان خبرگزاری مهر از روش‌های مختلف از جمله تماس تلفنی یا ارسال نظرات خود در پایان اخبار مربوط به حمایت معیشتی، سوالات و انتقادات زیادی را مطرح کردند.

یکی از مهمترین و بیشترین سوالات مخاطبان، مربوط به این بود که برخی سرپرستان خانوار که مشمول دریافت این کمک نشدند، تلفن همراه ندارند یا خط تلفن همراه آنها به نام یکی از اعضای خانواده است. در این خصوص بر اساس پیگیری های انجام شده از وزارت رفاه، سرپرستان این خانوارها باید حتما یک خط تلفن موبایل با مالکیت سرپرست خانوار تهیه کنند و با شماره گیری کد دستوری #۶۳۶۹* تقاضای خود را برای رسیدگی ثبت کنند.

اما انتقادات زیادی به نحوه شناسایی خانوارها توسط دولت شده است و اقشار زیادی از جمله کارگران، بازنشستگان، فرهنگیان، رانندگان، مقرری بگیران بیمه بیکاری و اقشاری که خود را مشمول دریافت حمایت دولت می دانند انتقاد زیادی به اینکه چرا در لیست دریافت کنندگان کمک معیشتی دولت قرار نگرفتند، مطرح کردند که خبرگزاری مهر در این گزارش بدون دخل و تصرف برخی از این نظرات را بازنشر می‌کند:

 یکی از مخاطبان نوشت: «بنده با سه میلیون تومان حکم شامل دریافت نشدم ولیکن روسای دو اداره دولتی با حقوق بالای ده میلیون تومان شامل دریافت یارانه کمک هزینه معیشتی شده اند»

یکی از رانندگان تاکسی تهران در تماس با خبرگزاری مهر، گفت:«من در خط فاطمی - گلوبندک مشغول به کار هستم که ۷۰ راننده دارد، اما فقط ۵ نفر این کمک معیشت دولت را دریافت کردند. با چه شیوه ای افراد را شناسایی می کنند؟»

از دیگر مخاطبان اخبار حمایت معیشتی، با اعلام نظر خود نوشته است: «معلوم نیست ملاک پرداخت رو چی گذاشتن من نه خونه دارم نه ماشین حقوق هم که الحمدلله به ۳ تومن نمیرسه اونم با دو تا بچه و اجاره نشینی تو تهران بهم تعلق نگرفته در حالی که مدیر شرکتمون گفت همون روز اول گرفت»

محمد طاهر نیز نوشته است: «با سلام شصت میلیون قشر کم درآمد؟ بنده با سی سال سن و دوتا پسر و خانمم با شغل کافی نتی اونم تو سراوان از شهرهای کوچک استان سیستان و بلوچستان که کل درآمد ماهیانه‌ام یک میلیون و پانصد هزار تومان هست، به من تعلق نگرفت»

مخاطبان زیادی که بیمه بیکاری دریافت می کنند اعلام کردند که حمایت معیشتی دولت را دریافت نکردند. یکی از این مخاطبان می گوید: «من بیمه بیکاری می گیرم برام واریز نشده»

مسعود از اهواز هم به عنوان یکی از نظردهندگان برای اخبار حمایت معیشتی گفته است: «تا همین الان برای من، برادرانم و خانواده‌ام ریالی بابت کمک معشیتی واریز نشده در صورتی که راننده استجاری هستیم»

یکی دیگر از مخاطبان هم انتقاد کرده: «من یک زن خانه دارم که دو ساله با بیماری خودایمنی درگیرم و هر دو هفته یکبار آزمایش میدم، کلی هزینه دارو و جراحی دادم، الانم فقط ده روز یکبار باید یه ورق قرص بخرم ۴۰ هزار تومن، چرا کمک معیشتی شامل حال من نشد»

یکی از مخاطبان با درج نظر در ذیل یکی از اخبار مرتبط با حمایت معیشتی نوشته: «با سلام. آیا این سامانه #۶۳۶۹* پیگیری های لازم انجام میشود؟ یارانه خیلی از آدم های پولدار میگیرن و فقیرا ازش بی بهره‌اند آیا بی عدالتی تموم میشه»

مخاطبی با نام زهرا نوشته است: «سلام.به نظر من دولت باید به کسانی که هیچ وسیله نقلیه ای ندارند.بیشتر رسیدگی کند.مثلا بنده جایی زندگی میکنم که حتی گاز ندارم.آیا باز این کمک شامل حال ما نمی شود؟ مخصوصا که در خوزستان زندگی می کنم.»

آقای توسلیان از نطنز اصفهان نیز در تماس با خبرگزاری مهر، گفت: «مادر من ۸۰ سال دارد. سرپرست خانوار است و همچنان یارانه می گیرد اما حمایت معیشتی را دریافت نکرده است؛ موبایل هم ندارد»

یکی از مخاطبان خبرگزاری مهر هم نوشته: «من یک کارمند ساده هستم. این یارانه حمایتی نه تنها برای من بلکه برای هیچ یک از آشنایان و همکاران و مشتریان ما نیز واریز نگردیده. سامانه نیز پیام" سازمان مربوطه پاسخگو نیست" می دهد»

از مخاطبان که کارمند فروش بلیت در متروی تهران است می گوید: «خواهشا اطلاع رسانی کنید یارانه و کمک معیشتی ما قطع شده چون پول فروش بلیط مترو رو ما به حساب خودمون واریز میکنیم فکر کردن پول ماست.». البته خبرگزاری مهر اخیرا در گزارشی به این موضوع پرداخته است. (متن گزارش را می‌توانید اینجا مشاهده کنید)

کارگری نظر خود را اینگونه ذیل یکی از اخبار اعلام کرده است: «بنده کارگری باحقوق دومیلیون و پانصدی جزو ۶۰ میلیون نبودم حالا موندم این ۶۰ میلیون که از من فقیر ترن چقدر درآمدشونه یا اصلا این ۲۰ میلیون مرفه که منم یکیشونم درآمدمون چقدر کمه»

بهزاد می گوید: «من خودم یه کارگر ساده هستم و با یه حقوق مشخص وزارت کاری که این یارانه به ما هم تعلق نگرفته. دوستان با وضعیت مشابه من هم هیچکدوم یارانه جدید رو نگرفتن»

داریوش از اهواز نوشته است: «والا جای تعجب هستش بنده کارگر تو یه شرکت و زیر مجموعه تامین اجتماعی هستم و حقوقم زیر طبقه خط فقر جا خوش کرده ولی هیچ واریزی ومبلغی که دولت مخصوصآ آقای رئیس جمهور و رئیس برنامه و بودجه گفتن نگرفتم»

ابهام مردم در آمار ۶۰ میلیونی دولت برای پرداخت حمایت معیشتی

اما یکی از ابهامات جامعه در مورد آماری است که دولت از پرداخت حمایت معیشتی به ۱۸ میلیون خانوار معادل «۶۰ میلیون نفر» از اقشار جامعه ارائه می دهد که برخی انتقادات و ابهامات مردمی در اعلام نظرها ذیل اخبار به این موضوع اختصاص دارد که در ادامه به برخی از این نظرات اشاره می شود: 

حسن از مخاطبان یکی از اخبار می نویسد: «سوال من این است که دولت دقیقا این مبالغ را برای کدام شصت میلیون نفر واریز کرده که در اطراف ما هیچ یک از افراد را شامل نمی‌شود»

یکی دیگر از مخاطبان نظر خود را اینگونه اعلام کرده است: «این ۶۰ میلیون نفر کیا هستن؟ پدر و مادر من بازنشسته فرهنگی هستند هیچی در یافت نکردن.» 

از مخاطبان دیگر اخبار حمایت معیشتی هم نقد خود را با این ادبیات نقل کرده است: «بخدا دروغه..پدرم بازنشسته است نگرفته...خودم ماشین ندارم کار ندارم نگرفتم..اقوام و به هر کی میگم نگرفتن. ۶۰ میلیون کجان پس...دولت میخواد ملت عاصی شن و فتنه کنند. درود بر رهبری که حواسش جمع همه چی هست» 

از دیگر منتقدان به این آمار هم می گوید: «در یک شهر کوچک کارمند اداره ای هستیم که به اغلب همکاران کمک معیشتی نداده‌اند و قشر متوسط به پایین هستیم، حالا چطور می شود به ۶۰ میلیون جمعیت کمک رفاهی داده اند؟»

مخاطبی می نویسد: «هیچ کدوم از آشنایان ما هم کمک رو دریافت نکردن با حقوق دریافتی زیر ۲ میلیون این ۶۰ میلیون نفر دقیقا کیا بودن که ما شاملش نشدیم ؟»

یکی از مخاطبان نوشته است: «من هرکی رو میبینم میگه به ما ندادن!!! پس کی کرفته دقیقا؟؟!! این ۲۰ میلیون خانوار دقیقا کی ان؟؟؟!!»

یک مخاطب منتقد دیگر هم معتقد است، «همه دور برشون بیست یا سی نفر آدم هست که تنها سه چهار نفر دریافت سبد معیشتی داشته اند»

دولت شفاف‌سازی کند

تمام انتقادات مطرح شده صرفا نظرات مردمی ذیل اخبار مربوط به حمایت معیشتی است که طی ۲۴ ساعت گذشته اعلام شده است. سوالی که از هفته گذشته همزمان با واریز مرحله اول تقریبا ذهن برخی از اقشار جامعه را درگیر کرده بود و مردم در پرس و جوهای فامیلی به این نتیجه رسیدند که برخی از اقوام یا آشنایان خود به رغم اینکه نیازمند نبودند، حمایت معیشتی را دریافت کردند و خانوارهایی که نیازمند بودند مشمول این حمایت نشدند.

قطعا در این خصوص دولت باید بتواند جامعه را اقناع کند، چرا که عدم شفاف سازی این موضوع، مردم را نسبت به دولت بی اعتماد می کند.

سامانه ثبت اعتراض کار نمی‌کند

بسیاری از جاماندگان نیز عنوان کرده اند سامانه ثبت اعتراض به سرشماره #۶۳۶۹* فعال نیست و وقتی این سرشماره، شماره گیری می شود پیام خطا داده می شود. 

تکرار سیاست «یارانه نقدی» توسط دولت منتقد به یارانه ۴۵ هزار تومانی!

این جمله رئیس جمهور در یکی از برنامه های تلویزیونی را شاید بسیاری به یاد داشته باشند که در اوایل دولت نخست خود با حضور در یکی از برنامه‌های تلویزیونی اعلام کرد: «آنچنان رونق اقتصادی ایجاد می کنیم که مردم خودشان اصلا به این ۴۵ هزار تومان نیاز نداشته باشند»  

اما در فاصله حدود ۲۲ ماه تا پایان دولت، همچنان سیاست پرداخت یارانه با عنوان دیگری در دستور کار قرار گرفته است. با توجه به انتقادات مکرر دولت از پرداخت ماهانه حدود ۳ هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه نقدی و بار تورمی این حجم از نقدینگی، با یک حساب سرانگشتی دولت ماهیانه بین ۴ تا ۶ هزار میلیارد تومان در قالب حمایت معیشتی پرداخت می‌کند که با سیاست ها و اهداف ذاتی دولت مبنی بر تزریق نقدینگی در تضاد است.

بویژه آنکه دولت در اصلاح یارانه بنزین صرفا به اصلاح نرخ به شیوه فسادخیز هشت سال قبل بسنده کرد و هیچ اصلاح سیاستی که گامی رو به جلو باشد، انجام نداد. 

کد خبر 4780052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      3 1
      اینم کلاهبرداری جدید دولت
    • ایران IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      2 0
      ما توی خونواده فقط یه حقوق بگیر داریم و کل دارایی مون یه پراید و یه خونه است ولی به ما تعلق نگرفته!!! اگه ما کم درآمد نیستیم پس کی هستیم. بسیارند کسانی که وضعیتشان از ما هم بدتره ولی برای آنها هم واریز نشده
    • ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 0
      اصلا شیوه سهمیه بندی بنزین هم درست نیست. ما اینجا توی بندرعباس 9 ماه از سال رو باید کولر ماشین روشن کنیم، 60 لیتر میدن و استانهای خوش آب و هوای بقیه کشور هم 60 لیتر. این عدالته؟
    • مرتضی IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 1
      به نظر من در تخصیص یارانه جدید باید کسانی که دو یا بیشتر کارت سوخت گرفتند رو از سبد حذف میکردند چرا که به وضوح از سهمیه بنزین بیشتری دارن استفاده می‌کنند!!
    • علی IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      5 0
      صحت و سقم ۶۰ میلیون نفر را مشخص کنید
    • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      1 0
      با سلام ایا واقعا دولت برا 60 میلیون نفر پول واریز کرده؟؟؟؟؟ این وظیف شما رسانه هاست که پیگیری کنید این حق الناس است
    • ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      2 0
      من هم با حقوق 3000000 تومان و دادن اقساط بانکی به مبلغ 2000000 تومان شاملم نشد اگرهم اعتراض کنیم بعنوان اغتشاشگر برخورد خواهند کرد. این بود عدل اسلامیتان
    • farid ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      4 0
      کمک معیشتی!!! که به ثروتمندان میدن و ما با حقوق 1500 هیچ!!! کمک معیشتی که چه عرض کنم کمک هزینه خرید جورابه!
    • فیاض IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      3 0
      با سلام آدم فکر می کنه تعمدی در کار هست تا نارضایتی در مردم ایجاد کنند گرانی ناگهانی بنزین و در نتیجه اینهمه اغتشاش و خرابی و حالا ادعای 60میلیون کمک معیشتی ولی در عمل اکثرا نگرفتند
    • مهران محمدی IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      4 0
      سلام. مسئله نگرفتن کمک معیشتی بماند که بسیاری نگرفته اند با این گران شدن چندباره همه چیز چه کار کنیم.
    • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      1 0
      دولت تا شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی نکند و سیستم جامع دولت الکترونیک را راه اندازی نکند که البته بلد هم نیستند! آش همین آش هست. دولت از مردم بیگانه شده!!
    • ایران IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      2 0
      ممنون از نویسنده خبر .
    • مولود IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      1 0
      با سلام بنده با ۵ نفرعاعله‌‌‌‌ و ۳ تومن حکم فرهنگی هستم. خانه هم ندارم و مستاجرم کمک معیشت را نگرفتم .صاحب خانه ی من که ۲ تا ماشین و ۲ مغازه و ۳ طبقه ساختمان دارد گرفته است. بقیه هم مثل من.سپاس
    • ابوالفضل ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      4 0
      چطور میشه وقتی خود دولت آمار میده میگه درآمد زیر 5 میلیون تومان خط فقر ، حقوق قانون کار کارگران یک میلیون و پانصد هزار تومان باشه ؟ خودشون میتونن یک ماه با این پول زندگی کنن . آمار 60 میلیون نفر دروغه
    • مهرداد سرحدی IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      1 0
      پدر من راننده تاکسی هستش خونه ایی هم نداره،یع جورایی در اعماق خط فقره،بهش چیزی تعلق نگرفته، کلا در اطراف من هیچ کس هیچ کس نگرفته، این۶۰میلیون نفر دقیقا کیا هستن؟؟؟
    • علی IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      2 0
      با سلام من ۳۲ سالمه حدود یک سال پیش از شرکت داروسازی تعدیل نیرو شدم مجبور شدم با اسنپ کار کنم متاهل هستم بچه هفت ماهه دارم خودتون هزینه پوشک و ... رو میدونید مستاجرم هستم دیگه هم با این وضعیت نمی تونم
    • فیاض IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      1 0
      اگر احمدی نژاد نقدینگی را سه برابر کرد،یارانه حدود 40دلاری می داد روحانی علی رغم شعارهای دهن پرکن، نقدینگی را 4برابر(جمعا12برابر) کرد ولی یارانه بی ارزش و 4دلار شد
    • سام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      1 0
      من و چند نفر از همکارانم که با حقوق پایه وزارت کار زندگی می کنیم این بسته را دریافت نکرده ایم. در صورتی که بعضی افراد هستند که با توان مالی خوب مرحله اول دریافت کرده اند.
    • محمد IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      1 0
      با سلام . تا جايي كه اينجانب از اطرافيان سراغ گرفتم هيچيك از كساني كه حتي يارانه دريافت ميكنند شامل اين طرح نشده اند. سوال اينجاست كه پس اين 60 ميليون نفر چه كساني هستند. دولت ليست نفرات ر ا ارائه كند
    • زهرا ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 0
      من فکر می کردم چون نه صاحب ملک و نه زمین و نه ماشینیم و مستاجریم و یه حقوق زیر خط فقر داریم جزو گروه اول شناسایی می شیم و همون شب اول پول برامون واریز می شه ولی گویا اوضاع ماخوبه خودمون خبر نداشتیم
    • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      2 0
      ماکه بازنشسته هستیم نگرفتیم
    • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      2 0
      سلام یه ضرب المثل داریم که میگه : طرف میخشو کوبید تو زمین گفت مرکز زمین همینجاس ، باورنداری ؟ برو متر کن .
    • محمد IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 1
      با سلام میدونید دولت چیکار کرده؟ به ده تا پانزده میلیون نفر یارانه معیشتی داده و میگه به 60 میلیون دادم. کی هست که بشماره؟ کو لیست 60 میلیون. کی به کیه
    • sep IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 1
      این مطلب درد خیلی ها هست. درود بر نویسنده این مطلب. دقیقا این شصت میلیون نفر کیان. از دوستان و فامیلهای دور ما فقط شش خانوار دریافت کرده و یازده خانوار دریافت نکرده بقیه هم اطلاع ندارم.
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      1 1
      آقای رئیس جمهور مثل همیشه مزاح کردند، به نظر میرسد به ۶ میلیون نفر پرداخت شده است. بر اثر تورم یک صفر آن حذف شده است.
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 1
      آهای مسئولی که شب راحت میخوابی به امیرالمومنین قسم مدیون اونایی هستی که به خاطر نون شبشون شرمنده زن و بچشونن و شب و روز ندارن
    • ایرانی AE ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 0
      آقا جون ،اینا گفتن ۶۰ میلیون نفر از کشور نگفتن که ۶۰ میلیون نفر از ایران دقت کن گلم دقت هرچند جرات انتشار نداری اما بازم دقت کن
    • آوستوراقیان IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      3 1
      بنزین رو که گرون کردن حداقل با اعصاب مردم به اسم معیشت و سایر الفاظ بازی نشود. لطفا بذارن به درد خودمون بسازیم که خود کرده را تدبیر نیست. والسلام
    • خ IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      1 1
      نوبخت و نهاوندیان دوقلوهای پشت پرده اقتصادی دولت هستند که با لبخندهای مصنوعی خود در فلاکت و بدبختی برای این ملت و کشور به وجود آورده اند
    • امير پارسا IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 1
      من يك معلم حق التدريس با حقوق ١ تومن و خانمم بيمار صعب العلاج هست، به من يارانه حمايت معيشتي واريز نشده.
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 1
      آقا پس از اعتراضات به دولت دستور پرداخت هرچه زودتر دادند. روحانی با زبان اصلاح طلبان حرف می زند ولی در موقع عمل بیشتر به حرف اصولگراها عمل می کند این دوگانگی را برای خودش اعتدال نامیده
    • ناشناس IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 1
      با سلام من خودم مادر و سرپرست بچه یتیم هستم و یارانه بگیر. میخوام بدونم من چرا شامل کمک معیشتی نشدم
    • احمدی IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 1
      لطفاً در مورد واریزی 60 میلیون نفر به صورت مستند پیگیری نمایید قرائن و شواهد نشان می دهد آمار اعلام شده با واقعیت فاصله فاحش دارد. من کارمند دولت با حکم حقوقی 3،400،000 تومان و مستاجر واریز نشده
    • محمد صادق IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 1
      این جمله رئیس جمهور در یکی از برنامه های تلویزیونی را شاید بسیاری به یاد داشته باشند که ..... این جمله از رئس جمهور نیست از معاون اوله لطفا اصلاح کنید.
    • مهسا GB ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 1
      سلام. ممنون از گزارش خوبتون. دولت واقعا داره حق کشی می کنه و نمی دونم چجوری می خوان جواب خدا رو بدن. همسر من کارگر هستش و از بیمه کاملا مشخصه اونوقت یارنه ما رو حذف کردن و بسته حمایتی هم ندادند
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 0
      در مورد پرداخت به 60 میلیون نفر فکر می کنم دولت دروغ می گوید . شاید 60 میلیون نفر حذف شدن
    • نظر ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 1
      دولت لقمه دور سر نچرخون بیا پول معیشتی بریز به حساب یارانه بگیرها
    • ناشناس IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 2
      دیگر جای اعتمادی به این دولت از قبل هم باقی نمانده!
    • امید IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 2
      من یک کارگر ساده هستم که درآمد ماهیانه دومیلیون تومان است که کلی وام و بدهی دارم. و اجاره نشین هستم. این چه حکمتی است که به من تعلق نگرفته. می خوام بدونم چرا.
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      2 1
      اگر زن وشوهر هردو کارمند باشن چون وسع مالی خوبی دارن یارانه انها قطع میشه.....شرع میگه درامد خانم خونه بخودش مربوطه......؟......رییس دولت هم لباس شرع پوشیده.....؟؟؟؟
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      1 0
      هدف از یارانه ها آزاد کردن قیمتها و دادن سوبسید حاملهای انرژی به خود مردم بود. مدیریت مصرف با مردم. اگه کسی وضع مالی خوبی داره وکم کم دهکش تغییر کرده تقصیر شماست که درست مالیات نگرفتی.....
    • رابین هود IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 0
      یجور اسمشو نهادن حمایت معیشتی انگار چقد میدن (: پول تو جیبی بچه‌ها ازین بیشتر.یبار یکی از مسئولین بره دکون خرید بکنه بعد اسمشو حمایت معیشتی بذاره
    • محمدقربانی IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 0
      اینجانب‌با۶۷سال‌سن‌والزایمرشدید،فاقدماشین‌وبیمه،دارای‌دیابت‌وفشارخون‌وازناحیه‌پافلج‌یارانه‌معیشتی‌بمن‌تعلق‌نگرفته
    • شیر محمد AE ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 0
      سلام شهروندی از سراوان سیستان و بلوچستان هستم .شاگرد ی مغازه هستم که ماهی یک میلیون تومان حقوق ام هست و نه یارانه میگیرم م و نه بسته معیشتی.
    • احسان IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 0
      مگه نگفتند بعد از فرستادن کدملی 24 ساعت بعد کد رهگیری براتون ارسال میشه، الان 48 ساعت شده پس چرا کد رهگیری نیومده برای من؟
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 0
      چرا بعد از کلی وررفتن با کد دستوری اعلام شده برای ثبت کد ملی ، و بعد از گذشت بیش از ۲۴ ساعت هیچ پاسخ و یا کد رهگیری داده نمی شود ؟
    • کاربر IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 0
      کد ملی خود را با شماره همراه خود طبق روشی که اعلام کرده اند یعنی با #۶۳۶۹* ثبت کرده ام و ۲۴ ساعت و بلکه بیشتر هم گذشته ولی هیچ پاسخ و یا پیامی دریافت نکرده ام آیا باید دوباره شروع کنم ؟
    • مریم IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
      0 0
      کدوم 60 میلیون نفر که بیشتر مردم بدبخت دریافت نکردن؟ این انصاف نیست
    • عادله IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
      0 0
      سلام همسر من یه فروشنده است با حقوق کمتر از سه میلیون. خونه هم نداریم. یه ماشین پراید قدیمی هم داریم. نمی دونم چرا به ما هم کمک معیشتی رو ندادن. این شماره پیامکی هم که دادن دو روزه که کد ملی و وارد کردیم ولی هیچ پیامی ندادن
    • عباس مهدیخانلو IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
      0 0
      با سلام من به این طبقه بندی دولت موندم که من نیروی شرکتی دانشگاه نتونم واجد شرایط دریافت سبد حمایتی دولت باشم ولی یه فرد بازنشسته ودوباره جذب واحد شده یعنی دوتا حقوق میگیره شامل حمایت دولت باشه ولی ما نه
    • رحیمی IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
      0 0
      به نظر میرسد دولت هیچ مبنای قابل دفاعی برای تعیین افراد مشمول طرح کمک معیشتی ویا حتی برای حذف یارانه نداردچون آنرا شفاف نمی کند. البته از این دولت که با مردم صادق نیست انتظار دیگری هم نیست.
    • US ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
      0 0
      دولت محترم اگر درزمینه حمایت معیشتی واقعا می خواهد به مردم خویش جواب قانع کننده بدهد مکانی ویا سایتی پاسخگو ودوطرفه معرفی نماید نه یک عدد چهار رقمی ویک طرفه و.... ؟این کار مسئولین در کجای شفافیت قرارد
    • US ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
      0 0
      مدیر محترم سایت اگر واقعا سایت شما یک وسیله ارتباطی بین مردم ومسئولین است تا کجا نظرات وخواسته های مردم در این مورد وسایر را پیگیری می کنید ووبه نتیجه می رسانید؟
    • Mahdi IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
      0 0
      بنده یه موتور دارم مال زمانیکه کار داشتم و بعد از اینکه بیکار شدم ماشین گرفتم که اسنپ کار کنم که اونم آیا صِرف داشتن دو کارت سوخت مبنای خوبی برای حذف یارانه است این دو جمعا میشه ماهیانه ۷۰ لیتر سهمیه
    • حسن IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
      0 0
      سلام - من نه خانه دارم ، نه ماشین ، حکم من 3 میلیون است ، نه 300 میلیون وام گرفتم ، و فقط خودم کارمیکنم . چرا به من این مبلغ را نداده اند .
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
      0 0
      همینطوری با نگاه به دور و برت متوجه میشی که 20 ملیون گرفتن و 65 ملیون نفر نگرفتن این حرفشون هم مثل باقی حرف ها و قول هاشون دروغه
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
      0 0
      آقا مگه تسهیلات هم جزء درآمد حساب میشه؟؟؟؟من واسه ساخت خونه با هزار بدبختی از سه تا بانک وام گرفتم حالا به من میگن درامدت بالای ده میلیون تومانه.من یه کارگر شهرداری هستم
    • فریبرز بازنشسته IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      0 0
      م ی بازنشسته که طبقه ضعیف جامعه هستم با درامد کم ندادن از این طرفم میگن ب ۶۰ میلیون نفر دادن اکثر بازنشسته ها که طبقه ضعیف جامعه هستین نگرفتن
    • عیدی محمدعیدی زلده IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
      0 0
      باسلام دربدترین شرایط داریم زندگی میکنیم یک کارگرم یک روزکارگیرم مساذه روزبیکارم...رختری یازده ساله دارم درمنزل اجاره ایی سکونت دارم...نمیدانم چیکارکنم.......
    • علی IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
      0 0
      سلام وقت همگی بخیر من دو ساله بیکارم ، نه خونه دارم نه ماشین دارم ، دو تا بچه هم دارم ، تقاضای کمک هزینه معیشتی دادم اما از جایی که فقط میخوان با عناوین نمایش بدن ، رفتن گشتن از 4 سال پیش زمانی که من