۱۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۰۷

دومین جلسه هم‌اندیشی سمن‌های فعال حوزه شفافیت و مبارزه با فساد تشکیل شد؛

اعمال نظر سمن‌ها در فرم رصد اقدامات مجموعه‌های مدیریت شهری

اعمال نظر سمن‌ها در فرم رصد اقدامات مجموعه‌های مدیریت شهری

بهاره آروین گفت: بنا داریم همایش "تجربه شفافیت" را به صورت سالانه برگزار کنیم و طی آن سازمان‌های مردم‌نهاد به رصد اقدامات مجموعه‌های مدیریت شهری در حوزه شفافیت بپردازند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهاره آروین در دومین جلسه هم‌اندیشی کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران با سمن‌های فعال در حوزه شفافیت با اشاره به برگزاری همایش "تجربه شفافیت" در دی ماه سال جاری گفت: بنا داریم این همایش را به صورت سالانه برگزار کنیم و طی آن سازمان‌های مردم‌نهاد به رصد اقدامات مجموعه‌های مدیریت شهری در حوزه شفافیت بپردازند.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران ادامه داد: از آنجاکه تصمیم داریم برای رصد اقدامات مدیریت شهری در حوزه شفافیت از ظرفیت سمن‌های فعال این حوزه کمک بگیریم و کمیته شفافیت تنها تسهیلگر این کار باشد، در نظر داریم فرم رصد اقدامات را که قرار است مجموعه‌ها بر مبنای آن بررسی شوند، به همراه سمن‌ها مرور کنیم و درباره آن جمع‌بندی کنیم. 

آروین تاکید کرد: درست است که هنوز کار زیادی در حوزه شفافیت انجام نشده است اما ما با رصد مجموعه‌های مدیریت شهری درواقع اعلام می‌کنیم چه انتظاراتی وجود دارد و سمن‌ها می‌توانند در این خصوص مطالبه‌گری داشته باشند.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران با اشاره به فرم رصد شفافیت مجموعه‌های مدیریت شهری بیان کرد: ما ۶ حوزه اصلی را در نظر گرفته‌ایم که عبارتند از شفافیت مالی، شفافیت منابع انسانی، شفافیت شهرسازی، شفافیت اطلاعات ضروری شامل تعرفه‌ها و فرایندها، شفافیت املاک و شفافیت پژوهش‌ها.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پنج سمن فعال در حوزه شفافیت و مبارزه با فساد برای پیشبرد این کار اعلام آمادگی کرده‌اند.

در این جلسه بخش‌هایی از فرم رصد که به شفافیت حوزه مالی و شفافیت حوزه شهرسازی می‌پرداخت مورد بررسی قرار گرفت و درباره آن تبادل نظر صورت گرفت. بررسی بخش‌های باقی‌مانده به جلسات آتی موکول شد.

در این جلسه لیلی حبیبی نماینده مرکز غیردولتی سلامت اداری و انجمن مدیریت رفتار سازمانی، مهدی ثنایی مدیرعامل اندیشکده شفافیت برای ایران، محمد کعبی معاون پژوهش‌های قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی و عاطفه غلامی از پژوهشکده امنیت اقتصادی تدبیر حضور داشتند.

کد خبر 4787784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha