به دنبال توافق لیکود و آبی سفید صورت گرفت؛

شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات سوم در رژیم صهیونیستی

شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات سوم در رژیم صهیونیستی

یک رسانه صهیونیست از توافق حزب لیکود و آبی سفید برای برگزاری انتخابات مجدد در اویل مارس ۲۰۲۰ در صورتی که ائتلافی طی دو روز آتی حاصل نشود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک رسانه صهیونیست از توافق حزب لیکود و آبی سفید برای برگزاری انتخابات مجدد در اوایل مارس ۲۰۲۰ در صورتی که ائتلافی طی دو روز آتی حاصل نشود، خبر داد.

روزنامه تایمز آو اسرائیل اعلام کرد: احتمال می رود که کنست چهارشنبه شب منحل شود که این نشان دهنده شکست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و بنی گانتز رئیس حزب آبی سفید در تشکیل ائتلاف حاکم به دنبال نتایج انتخابات سپتامبر گذشته است.

این رسانه صهیونیست تاکید کرد: اگر تا چهارشنبه توافقی حاصل نشود، سومین انتخابات ظرف کمتر از یکسال برگزار خواهد شد.

این در  حالی است که اسپوتنیک گزارش داده بود: هر چند تلاش های زیادی برای جلوگیری از برگزاری انتخابات مجدد در اسرائیل در جریان است اما اگر تا دو روز دیگر کابینه جدید تشکیل نشود، کنست تعطیل شده و به طور رسمی اسرائیل آماده برگزاری سومین انتخابات ظرف کمتر از یک سال می شود. 

از یک سو سیستم قضایی صهیونیست ها نتانیاهو را در پرونده های فساد مالی مجرم شناخته و از سوی دیگر وی اعلام کرده که از سمت نخست وزیری استعفا نمی دهد و در این میان حزب لیکود خود را برای برگزاری انتخابات درون حزبی و کنار گذاشتن نتانیاهو آماده می کند. 

اعلام جرم علیه نتانیاهو تشکیل کابینه جدید در این رژیم را با دشواری روبرو کرده است؛ کابینه ای که برای تشکیل آن ظرف چند ماه اخیر دو بار انتخابات پارلمانی برگزار شده و تلاش‌های اخیر در راستای آن نیز ناموفق بوده است.

از سوی دیگر روز شنبه نتانیاهو به «بنی گانتز» رئیس ائتلاف رقیب پیشنهاد داد برای پایان دادن به بن‌بست پیش آمده در تشکیل کابینه، انتخاباتی مستقیم میان این دو برگزار شود. در تاریخ رژیم صهیونیستی تاکنون چنین اقدامی سابقه نداشته است.

کد خبر 4793245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha