۱۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۷:۰۱

در یک شرکت دانش بنیان محقق شد؛

افزایش مقاومت ظروف آشپزخانه با پوشش های نانویی

افزایش مقاومت ظروف آشپزخانه با پوشش های نانویی

محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به اعمال نانو پوشش روی آلومینیوم شدند که از این طریق می‌توان بر استحکام وسایلی چون ظروف آشپزخانه افزود.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز جمعی از خبرنگاران از شرکت دانش بنیان در شهرک صنعتی یزد که در حوزه نانو پوشش ها فعال است، بازدید کردند.

محمدرضا نصیری زاده مدیر فروش یک شرکت دانش بنیان نانویی در این برنامه به خبرنگاران گفت: در صدد برآمدیم نانو پوشش ها را برای صنایع تاسیسات و .. به کار بگیریم آلومینیوم و آلیاژهای آن به دلیل استحکام وزن بالا و فرم پذیری خوبی که دارند در بسیاری از کاربردهای مهندسی استفاده می شوند.

نصیری زاده با بیان اینکه در صورتی که آلومینیوم توسط پوشش های اکسیدی نانو ساختار پوشیده شود مقاومت به خوردگی، سایش و سختی سطح آن به صورت چشمگیری افزایش یافته و دامنه کاربرد آن گسترش می یابد، گفت: ما توانستیم با دستگاه هایی که داریم نانو پوشش هایی را در این فلزات به کار بگیریم.

نصیری زاده گفت: یکی از محصولات این شرکت «کلکتورهای آلومینیومی چرخ دنده» پوشش داده شده با نانو ساختارها هستند که برای انشعاب آب به کار می رود.

وی افزود: وزن کم، استحکام و سختی بالا، زیست سازگار بودن پوشش های نانو ساختار، نداشتن میل به واکنش و مقاومت بالا در برابر سایش از مزایای کلکتورها هستند.

مدیر فروش شرکت دانش بنیان نانو آبکارکننده در زمینه نانو پوشش ها اضافه کرد: ما با استفاده از تجهیزات پیشرفته از جمله رکتیفایرهای سوئیچینگ قادر هستیم کنترل دقیقی در ایجاد این نوع پوشش ها داشته باشیم که پوشش هایی با خواص مهندسی مطلوب با کاربرد مورد نظر ایجاد شود.

نصیری زاده بیان کرد: این نانو پوشش ها در پوشش دهی ظروف آشپزخانه نیز به صورت آزمایشی اعمال شد که خواص مقاومت این ظروف افزایش یافت و قرار است از این پوشش ها در خط تولید قابلمه یکی از شرکت های تولیدی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه آلومینیوم از جمله فلزات سبک است که با نانو پوشش می تواند در بسیاری از صنایع استفاده شود، گفت: این پوشش ها اکنون در انشعابات لوله کشی، استخرها و .. استفاده شده است.

کد خبر 4793366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha