۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۸

فرماندار گلپایگان:

۱۱ نفر در گلپایگان به عنوان هیئت نظارت انتخابات انتخاب شدند

۱۱ نفر در گلپایگان  به عنوان هیئت نظارت انتخابات انتخاب شدند

گلپایگان- فرماندار گلپایگان با بیان اینکه اعضای هیئت نظارت بر انتخابات مشخص شدند، گفت: میزان استقبال داوطلبان مجلس یازدهم با دوره قبل مساوی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین یارمحمدیان شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ۴۸ داوطلب از دهم تا شانزدهم آذرماه در فرمانداری گلپایگان با عنوان ستاد اصلی و وزارت کشور ثبت نام کردند ولیکن یک داوطلب هنوز کد رهگیری دریافت نکرده است.

وی گفت: هیئت اجرایی شهرستان متشکل از فرماندار به عنوان رئیس هیئت اجرایی و دادستان و رئیس ثبت احوال به عنوان اعضای اصلی بر نحوه برگزاری انتخابات نظارت دارند و همچنین هشت نفر از معتمدین شهرستان اعضای دیگر هیئت اجرایی انتخاب شدند.

فرماندار گلپایگان یادآوری کرد: صلاحیت‌ داوطلبان در هیئت‌های اجرایی شهرستان از هفدهم تا بیست و ششم آذرماه بررسی می‌شود و نهایت تا بیست و یکم آذرماه باید تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان به هیئت نظارت استان اعلام شود.   

یارمحمدیان بیان داشت: بیست و هفتم آذرماه رد صلاحیت داوطلبان توسط فرماندار اعلام و داوطلبان از بیست و هشتم آذرماه تا یکم دی ماه می‌توانند اعتراض خود را به هیئت نظارت شهرستان و سپس استان اعلام کنند که ظرف مدت ۲۰ روز در هیئت نظارت استان بررسی می‌شود و در صورتی که مجدد رد صلاحیت شوند از بیست و چهارم دی ماه تا یازدهم بهمن در شورای نگهبان قابل رسیدگی است.

وی گفت: آمار نهایی داوطلبان از پانزدهم تا بیست و یکم بهمن از سوی وزارت کشور منتشر و بیست و دوم بهمن‌ماه به فرمانداری اطلاع داده می‌شود و بیست و سوم بهمن ماه توسط هیئت‌ اجرایی شهرستان انتشار آگهی می‌شود که داوطلبان به مدت یک هفته از تاریخ بیست و چهارم تا سی‌ام بهمن مجاز به تبلیغات هستند.

فرماندار گلپایگان گفت: دوم اسفندماه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور در گلپایگان با شعار" گام دوم انقلاب اسلامی، قانون مداری و بی طرفی و انسجام ملی" برگزار می‌شود.

وی گفت: میزان استقبال داوطلبان مجلس یازدهم با دوره دهم مجلس مساوی است و همچنین ترکیب جنسیت داوطلبان مجلس یازدهم ۶ درصد است.

یارمحمدیان با اشاره به اینکه سطح تحصیلات داوطلبن لیسانس تا دکترا است، افزود: آزادگان، ایثارگران، جانبازان و وابستگان درجه شهدا و سابقه نمایندگی مجلس با مدرک لیسانس حائز شرکت در انتخابات هستند.

میانگین سن داوطلبین ۳۰ تا ۷۰ سال سن است

وی با بیان اینکه میانگین سن داوطلبان بین ۳۰ تا ۷۰ سال سن است، گفت: ۱۱ نفر از داوطلبان سابقه ایثارگری دارند و همچنین ۲۸ درصد این داوطلبان در دوره‌های گذشته نیز ثبت نام داشتند.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه امسال پیش‌بینی شرکت  ۷۰ درصدی واجدین شرایط رأی در انتخابات مجلس یازدهم  می‌شود، گفت: ستاد پیشگیری از تخلفات انتخابات و تبلیغات پیش از موعد در دستگاه قضائی و هیئت بازرسی و اجرایی گلپایگان تشکیل شده است.

فرماندار گلپایگان با اشاره به اینکه عوامل اجرایی انتخابات شهرستان یکهزار نفر هستند، گفت: بخشدار مرکزی رئیس هیئت بازرسی، شهردار گلپایگان دبیر هیئت بازرسی و مدیر آموزش و پرورش به عنوان عضو هیئت بازرسی انتخاب شدند، ۵۴ شعبه ثابت و ۲۱ سیار در شهرستان تعیین شده است.

کد خبر 4793607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha