۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۸

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع):

دغدغه اصلی حوزه های علمیه رفع مشکلات کشور است

دغدغه اصلی حوزه های علمیه رفع مشکلات کشور است

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) رفع مشکلات کشور را دغدغه اصلی حوزه های علمیه دانست و گفت: مشکلات کشور ناشی از بی توجهی به مبانی اسلام است.

حجت الاسلام فرهاد دهقانی، مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نقش حوزه های علمیه در رفع مشکلات کشور، اظهار داشت: اسلام در میان ادیان الهی کامل ترین دین است و نسبت به مسائل جزئی و کلی، نقشه راه ارائه کرده است.

وی یکی از مهمترین وظایف حوزه علمیه را ارائه این نقشه راه برشمرد و ادامه داد: دوری و بی توجهی به این مهم که خداوند آن را برای سعادت بشر ترسیم کرده خسران و زیان است.

حجت الاسلام دهقانی با بیان اینکه حوزه های علمیه در ارائه این نقشه راه هرگز کوتاهی نکردند، گفت: هیچ امر مجهولی وجود ندارد که دین برای آن راهکار ارائه نکرده باشد و حوزه نسبت به آن بی توجهی کند؛ امروز مشکلات کشور ناشی از عدم مراجعه به این نقشه راه است که منجر به بی اطلاعی از راهبردهای اسلام و یا عمل نکردن به مبانی دینی می شود.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) با اشاره به اینکه حوزه علمیه در زمینه مسائل بانکداری مسائل فوق العاده ای دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: اگر به مسائل و مباحثی که حوزه های علمیه درخصوص مسائل بانکداری ارائه کرده اند، عمل می شد هرگز شاهد برخی سودهای بانکی که احتمال ربوی بودن بر آن مترتب است، نبودیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان در وضع قوانین باید به فرمایشات و انتقادات دین و مراجع عظام توجه کنند، ادامه داد: شهید صدر (ره) و مراجع عظام مباحث گوناگونی درخصوص بانکداری غیر ربوی مطرح کردند که باید مورد توجه قرار می گرفت.

کد خبر 4794272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha