۲۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۲۹

در هفدمین دوره جشنواره صورت گرفت؛

 برگزیده شدن سه کتاب انتشارات امام موسی صدر در جشنواره کتاب رشد

 برگزیده شدن سه کتاب انتشارات امام موسی صدر در جشنواره کتاب رشد

سه کتاب از انتشارات موسسه امام موسی صدر در هفدهمین جشنواره کتاب رشد برگزیده و شایسته تقدیر شناخته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جشنواره کتاب رشد که یکی از مهمترین جشنواره‌ها در حوزه کتاب‌های آموزشی وزارت آموزش و پرورش است، عصر سه شنبه ١٩ آذرماه ۱۳۹۸ با معرفی نفرات برتر در مدرسه دارالفنون برگزار شد.

کتاب «کتاب کوچک گفت‌وگو» نوشته مرسده صادقی در گروه آداب و مهارت‌های زندگی و کتاب «عصایت را به میله‌های زندان بزن؛ موسی» نوشته فرشته مرادی و حسن هوشمند در گروه تاریخ و تاریخ علم برگزیده شده و کتاب «آدم‌ربایی در لیبی»  نوشته مهدیه پالیزبان در گروه تاریخ و تاریخ علم لوح تقدیر دریافت کرد.

«کتاب کوچک گفت‌وگو» به عنوان منبع مطالعاتی برای کانون گفت‌وگوی موسسه امام موسی صدر منتشر شده است. کانون گفت‌وگوی مؤسسۀ امام موسی صدر در سال ۱۳۸۲ تشکیل شد و در کنار فعالیت‌هایی همچون برگزاری کارگاه‌های گفت‌وگو و تقویت عملی مبانی گفت‌وگو با توجه به اهمیت مبانی نظری و عملی گفت‌وگو اقدام به انتشار این کتاب کرده است. این کتاب با نثری ساده و روان و نگارش متفاوت، به توضیح و تبیین مبانی گفت وگو با هدف توسعه فرهنگ گفت وگو در جامعه می پردازد و با همین هدف در اختیار مخاطب عام قرار گرفته است.

«عصایت را به میله‌های زندان بزن موسی» زندگینامۀ مختصری از امام موسی صدر به قلم فرشته مرادی و حسن هوشمند است. نویسندگان در شانزده فصل با زبانی ساده به شرح فعالیت‌ و ابعاد مختلف زندگی امام صدر پرداخته‌اند. عناوین فصل‌های این کتاب عبارتند از: خاندانی به نام صدر، لبنان، باشگاه بزرگ فرهنگی، گدایی ممنوع، الگویی برای زنان، جبل عامل، چمران، خون بس، مجلس اعلا، جنوب چراگاه اسرائیل نیست، مبارزۀ منفی، أمل یا هستۀ مقاومت لبنان، مسیح مسلمان، جنگ‌های داخلی، فرار مجاهدان و رجعت.

کتاب «آدم ربایی در لیبی» با ساختاری ویژه و نوع طراحی به صورت تایپوگرافی جزئیات پرونده ربودن امام موسی صدر به مخاطبان عرضه شده است. طراحی ویژه کتاب که توسط خانه طراحی آچهار صورت گرفته، محتوا را برای طیف مخاطب جوان و نوجوان علاقه‌مند به شخصیت امام موسی صدر جذاب می‌کند.

با توجه به اینکه در سال‌های اخیر مخاطبان ایرانی و به خصوص نسل جوان بیشتر با آرا و اندیشه‌های امام موسی صدر آشنا شده‌اند و اطلاعات زیادی درباره وضعیت و قضیه ربوده شدن او از سوی معمر قذافی ندارند، انتشار کتاب «آدم ربایی در لیبی» پاسخی به این خلا درباره این شخصیت مهم سیاسی، دینی و فرهنگی جهان اسلام است. در این کتاب اثبات شده که ربودن امام موسی صدر و دو همراهش، هرچند که کار حکومت لیبی و افراد معدودی بوده است، اما استمرار آن نشان می‌دهد که این جنایت توافقی نانوشته میان قدرت‌های مختلف است.

کد خبر 4795354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha