۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۷

رئیس ستاد انتخابات گیلان خبر داد:

رد یا عدم احراز صلاحیت ۳۳ داوطلب انتخابات مجلس در گیلان

رد یا عدم احراز صلاحیت ۳۳ داوطلب انتخابات مجلس در گیلان

رشت- رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به تأیید صلاحیت ۸۷ درصدی داوطلبان در حوزه های انتخابیه این استان، گفت: ۳۳ داوطلب نیز صلاحیت آنها رد و یا عدم احراز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قاسم نژاد صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان کار احراز صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی، اظهار کرد: هیئت‌های اجرایی از ۱۷ آذر ماه امسال بعد از پایان ثبت نام از داوطلبان به مدت ۱۰ روز صلاحیت داوطلبان ثبت نام بررسی کردند.

وی با بیان اینکه بر این استان و بعد از اعلام نظر هیئت‌های اجرایی از مجموع ۴۶۵ داوطلب ثبت نامی در حوزه‌های انتخابیه استان گیلان ۴۰۶ نفر تأیید صلاحیت شدند، افزود: ۳۳ داوطلب رد یا عدم احراز صلاحیت و ۲۶ نفر نیز انصراف دادند.

قاسم نژاد در ادامه با اشاره به اینکه تعداد داوطلبانی که صلاحیت آنها احراز شده است معادل ۸۷ درصد است، گفت: حوزه انتخابیه رشت و آستارا هر کدام با پنج نفر بیشترین داوطلبان انصرافی داشته اند.

وی ادامه داد: در حوزه‌های انتخابیه آستانه اشرفیه دو نفر، بندر انزلی یک نفر، تالش- رضوانشهر و ماسال دو نفر، رودبار یک نفر، رودسر و املش یک نفر، صومعه سرا دو نفر، فومن و شفت سه نفر، لاهیجان و سیاهکل دو نفر و لنگرود هم دو نفر انصراف دادند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: داوطلبان رد یا عدم احراز صلاحیت شده از فردا تا اول دی ماه می‌توانند اعتراض خود نسبت به این نظر هیئت‌های اجرایی را به هیئت‌های نظارت اعلام کنند.

وی با بیان اینکه هیئت‌های نظارت بر انتخابات استان نیز در یک مدت زمان ۲۰ روز به شکایت داوطلبان و باقی احراز صلاحیت‌های رسیدگی می‌کنند، افزود: بعد از پایان مهلت ۲۰ روزه تأیید یا عدم تأیید صلاحیت داوطلبان به فرماندار مرکز حوزه انتخابیه اعلام خواهد شد.

گفتنی است گیلان دارای ۱۶ شهرستان و ۱۱ حوزه انتخابیه است که از این حوزه‌ها ۱۳ نماینده وارد مجلس شورای اسلامی می‌شوند.

کد خبر 4801261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha