۳ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۳۹

فرماندار بروجرد مطرح کرد:

عقب‌ماندگی در فرآیند ریشه کنی بی‌سوادی در بروجرد

عقب‌ماندگی در فرآیند ریشه کنی بی‌سوادی در بروجرد

بروجرد- فرماندار بروجرد با اشاره به اینکه در حال حاضر آمار باسوادان شهرستان مشخص نیست، گفت: در زمینه ریشه کن کردن بی‌سوادی عقب هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحیم رحیمی روز سه شنبه در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی که در محل اداره آموزش و پرورش بروجرد برگزار شد، با ابراز گلایه از روند فعالیت این شورا در سطح شهرستان، اظهار داشت: در حال حاضر آمار باسوادان شهرستان مشخص نیست و نمی‌دانیم نرخ سوادآموزی در بروجرد و حتی استان به چه میزان است.

وی با بیان اینکه تا کنون در هیچ کجای کشور جشن سبز پایان بیسوادی گرفته نشده است، ادامه داد: در حال حاضر در زمینه ریشه کن کردن بیسوادی عقب هستیم و این می‌طلبد تمامی دستگاه‌های متولی همت کنند و با جمع آوری تعداد بی‌سوادان در سطح کشور، استان و بروجرد، نسبت به شناسایی این افراد در جهت قرار گرفتن در فرآیند آموزش تلاش کنند.

فرماندار بروجرد تصریح کرد: بهترین نهادهایی که با جامعه آماری بالایی سروکار دارند شبکه بهداشت و درمان و بخشداری‌ها و دهیاران روستاها هستند.

رحیمی گفت: در حال حاضر معنای بیسوادی در جهان تغییر کرده است اما در ایران افرادی که خواندن و نوشتن بلد نیستند بی‌سواد تلقی می‌شوند؛ کم نیستند پیمانکارانی که سواد ندارند و پایین قراردادها را با مهر به نام امضا می‌کنند.

وی تاکید کرد: جلسات بعدی شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی بروجرد باید دستور کار جدید توأم با برنامه ریزی داشته باشد و بتوانیم از این شورا خروجی مناسبی به دست بیاوریم.

فرماندار بروجرد با بین اینکه زیربنای هر نظامی داشتن علم و سواد است، ادامه داد: انحطاط جامعه در هر حوزه به دلیل نداشتن سواد و علم کافی در آن حوزه است و اهمیت علم و دانش تا آنجاست که در قرآن کریم به قلم سوگند یاد شده است.

کد خبر 4806582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha