۱۷ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۵۲

اتاق بازرگانی آمریکا اعلام کرد

شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان آمریکایی بازندگان اصلی جنگ تجاری

شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان آمریکایی بازندگان اصلی جنگ تجاری

اتاق بازرگانی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان آمریکایی متحمل خسارت جنگ تجاری با چین شده‌اند. 

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از اسپوتنیک، اتاق بازرگانی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان آمریکایی متحمل خسارت جنگ تجاری با چین شده‌اند.

در بیانیه اتاق بازرگانی آمریکا آمده است: تا به اینجا مشخص شده است که تعرفه‌ها به اقتصاد آمریکا ضرر زده‌اند و اگر دولت مسیر خود را تغییر ندهد، همچنان به آسیب رساندن به آن ادامه خواهند داد. آمریکا نیازمند تجارت آزاد و منصفانه است اما وضع تعرفه برای رسیدن به این هدف مسیری اشتباه است. وضع تعرفه به بیان ساده به معنی وضع مالیات بر شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان آمریکایی است.

اتاق بازرگانی آمریکا اعلام کرد که نیمی از ۵۰ ایالت آمریکا با تعرفه‌های تلافی‌جویانه‌ای مواجه شده‌اند که از سوی اتحادیه اروپا و چین به حداقل ۲۵ درصد از صادرات آنها اعمال شده است. تعرفه‌های ترامپ بر واردات فولاد و آلومینیوم و تعرفه‌های پیشنهادی او برای واردات خودرو باعث به وجود آمدن جنگ تجاری شده است و اروپا و چین این تعرفه‌ها را تلافی کرده و یا برای تلافی آن برنامه دارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اقدامات تجاری اخیر ترامپ و طرح‌های آینده او ۲.۶ میلیون شغل آمریکایی را به خطر انداخته است و پیشرفت اقتصادی ما را مختل کرده است.

کد خبر 4819285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha