۱۸ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۵۴

قائم مقام دادگستری کل استان تهران:

پرونده های ورودی به دستگاه قضایی نسبت به گذشته بیشتر شده است

پرونده های ورودی به دستگاه قضایی نسبت به گذشته بیشتر شده است

دماوند- قائم مقام دادگستری کل استان تهران گفت: پرونده های ورودی به دستگاه قضایی نسبت به گذشته بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی محمدی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب دماوند طی سخنانی گفت: دماوند از نظر آب و هوایی و جاذبه‌های گردشگری از موقعیت بسیار ممتاز در استان تهران و کشور برخوردار است و در چنین شرایطی طبیعی است، که زیاده خواهان در پی تعدی به حقوق عامه برآیند.

وی از مسئولان و قضات دماوند خواست، به زیاده خواهان اجازه تجاوز به حقوق بیت المال و منابع طبیعی این شهرستان ندهند و گفت: مطابق اصل ۱۵۶ قانون اساسی یکی از وظایف دستگاه قضائی پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی و تحقق عدالت است، لذا دادستان‌ها به عنوان مدعی العموم، شمشیر عدلیه و جهادگر خط مبارزه با مفسدین و مجرمین هستند.

قائم مقام دادگستری کل استان تهران افزود: درخشش شمشیر عدلیه ضامن اجرای عدالت و امنیت در جامعه است.

وی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های ورودی به قوه قضائیه نسبت به گذشته بیشتر شده است، گفت: باید از ظرفیت‌های شورای حل اختلاف بهره برداری برد.

محمدی خواستار رفع اطاله دادرسی و نیز کاهش تعداد زندانیان کشور شد و گفت: آمار زندانیان زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

قائم مقام دادگستری کل استان تهران حُسن خلق برخورد با مردم در دستگاه قضائی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: از همکاران خود می‌خواهم، با مردم با انصاف و حسن خلق برخورد کرد و شاخص عدالت باید در عملکرد کارکنان و قضات دستگاه قضائی نمایان باشد.

بر اساس این گزارش، حامد ناظمیان به عنوان رئیس دادگستری دماوند جایگزین محمدی و تقی زاده به عنوان دادستان دماوند جایگزین ابراهیمی بسابی شد.

کد خبر 4820694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha