۱۸ دی ۱۳۹۸، ۲۰:۳۹

امام جمعه موقت تهران:

سپهبد شهید سلیمانی پرورش یافته مکتب فاطمیه و سردار خط ولایت بود

سپهبد شهید سلیمانی پرورش یافته مکتب فاطمیه و سردار خط ولایت بود

تنکابن - نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، با تسلیت شهادت سردار سپهبد سلیمانی، وی را پرورش یافته مکتب فاطمیه دانست و اخلاص و بصیرت را ویژگی های این شهید والامقام ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و شهادت بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) در مسجد جامع تنکابن ضمن تبیین ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا (س) گفت: سردار شهید قاسم سلیمانی از محبان صادق حضرت صدیقه کبری بوده و هرساله در ایام فاطمیه با وجود آنکه سرویس‌های جاسوسی دنیا او را تعقیب می‌کردند، در خانه اش روضه برگزار می‌کرد و خودش شخصاً دم در از مهمانان و عزا داران استقبال می‌کرد.

وی افزود: چند ماه پیش توطئه ای کشف شد که می‌خواستند این خانه را منفجر کنند تا هم سردار سلیمانی و هم همراهانش را به شهادت برسانند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه آمریکا انتقام نابود شدن داعش را از شهید سردار سلیمانی گرفت، اظهار داشت: داعش تا ۶۰ کیلومتری بغداد آمده بود و اگر بغداد سقوط می‌کرد، ایران هرگز روی ارامش و امنیت را نمی‌دید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آزادگان عالم باید قدردان زحمات حاج قاسم سلیمانی در ریشه کردن داعش باشند، تصریح کرد: سردار سلیمانی پرورش یافته مکتب فاطمیه و دارای ویژگی‌هایی چون بصیرت، اخلاص، انقلابی بودن، مقاومت و خستگی ناپذیری بود.

نایب رئیس مجلس خبرگان با اشاره به حضور ۷ میلیون نفر در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: این اجتماع عظیم تنها برای ارتحال امام اتفاق افتاده بود و این بیانگر شکوه و اخلاص وجود این شهید است.

خاتمی ادامه داد: از ویژگی‌های فاطمیه استکبار ستیزی بوده و سلیمانی با دارا بودن این ویژگی یک انقلاب به تمام معنا بود.

این مسئول با بیان اینکه برخی در فضای مجازی وانمود کنند که حاج قاسم سلیمانی هیچ خطی را دنبال نمی‌کرد، خاطرنشان کرد: گرچه این سردار مخلص وابسته به هیچ جریان سیاسی نبود اما او پیرو خط انقلاب و ولایت بود و رهبری در سخنرانی امروزش این توطئه را خنثی کرد.

وی اضافه کرد: شرعی بودن یکی دیگر از ویژگی‌های سردار سلیمانی بود و او هیچ گاه حتی در میدان جنگ هم خلاف شرع کار نکرد.

کد خبر 4820949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha