۵ بهمن ۱۳۹۸، ۸:۰۷

مدیرکل نظارت سازمان نظام پزشکی مطرح کرد؛

مجوز تبلیغات پزشکی چگونه صادر می شود/نحوه برخورد با تخلفات

مجوز تبلیغات پزشکی چگونه صادر می شود/نحوه برخورد با تخلفات

مدیر کل نظارت سازمان نظام پزشکی ایران، در خصوص نحوه صدور مجوز تبلیغات پزشکی در کشور توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فربد رهنما، با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساماندهی تبلیغات پزشکی به ویژه در فضای مجازی، گفت: در پنجمین جلسه کمیته مرکزی تبلیغات، شیوه نامه درخواست صدور مجوز تبلیغات امور پزشکی به تصویب رسید که در این شیوه نامه چگونگی تبلیغات امور پزشکی تبیین شده است.

وی افزود: هر قدر تسهیل برای صدور مجوز تبلیغات داشته باشیم، شاهد ساماندهی فضای تبلیغاتی خواهیم بود و کمیته تبلیغات شهرستان ها باید فضای تبلیغاتی حوزه پزشکی  را رصد کرده و با متخلفین  برخورد کنند.

رهنما ادامه داد: اگر فرد متخلف پزشک باشد به دادسرای انتظامی نظام پزشکی مربوطه و اگر غیر پزشک باشد به دادسرای جرایم پزشکی که مسئول رسیدگی به تخلفات افراد غیر پزشک است، ارجاع داده می شود.

وی با بیان اینکه برای تبلیغات پزشکی دستورالعمل هایی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در مجوز تبلیغات استاندارد، فاکتورهایی مانند مشخص بودن عنوان شخص تبلیغ کننده، محتوای تبلیغ، نوع رسانه و هدف تبلیغات در نظر گرفته شده است.

رهنما همچنین به متفاوت بودن فضای تبلیغاتی اشاره کرد و یادآور شد: تبلیغات در فضای مجازی با سایر رسانه های تبلیغاتی که فرد انتخاب می کند متفاوت بوده و شامل دو نوع استاتیک و داینامیک می شود.

کد خبر 4834151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha