۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۸:۳۴

برای حضور در المپیک؛

فضای پایتخت المپیکی می‌شود/ اجرای برنامه فرهنگی در دانشگاه توکیو

فضای پایتخت المپیکی می‌شود/ اجرای برنامه فرهنگی در دانشگاه توکیو

ستاد فرهنگی المپیک ٢٠٢٠ توکیو برنامه‌های گسترده ای برای این رویداد مصوب کرده که بخشی از آنها در ایران و بخشی در توکیو اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، برای نخستین بار کمیته ملی المپیک طراحی و اجرای تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی برای حضور در بازی‌های المپیک را با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در این وزارتخانه پیگیری می‌کند.

به همین منظور ستاد فرهنگی المپیک ٢٠٢٠ توکیو تشکیل شده است. این ستاد تا به امروز که ٦ ماه به آغاز بازی‌های المپیک باقی مانده برنامه‌هایی مصوب کرده که طراحی لباس بخشی از آن است.

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد مجموع کلی این برنامه‌ها توضیح داد.

وی گفت: به عنوان کسی که به حوزه فرهنگ علاقه مند بوده و هستم به این بخش از برنامه‌ها برای المپیک تاکید دارم به خصوص که عناصر فرهنگی، کاستی تاریخی در حوزه ورزش قهرمانی است.

وی ادامه داد: به همین دلیل در کنار ورزش ظرفیت جدیدی در سطح ملی ایجاد کردیم که تأثیری از ظرفیت فرهنگی ایران اسلامی را در جهان به نمایش بگذاریم فراموش نکنیم سوم مرداد ماه سال آینده نمایندگان ۲۰۶ کشور جهان در افتتاحیه المپیک حضور خواهند داشت. این بازی‌ها ۴۰ میلیون گردشگر از کشورهای مختلف دارد. این فرصت و بستری برای معرفی فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است.

صالحی امیری با تاکید بر اینکه مجموعه‌ای گسترده از برنامه‌های فرهنگی، هنری، نمایشگاه صنایع دستی، نمایش فیلم و… و. تعریف شده است، خاطرنشان کرد: فعالیت‌ها به گونه‌ای است که بتوانیم ایرانیان مقیم ژاپن و دیگر افرادی که به خاطر المپیک به توکیو سفر می‌کنند را با فرهنگ ایران بیشتر آشنا کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه مروری بر فعالیت‌های مصوب فرهنگی برای المپیک توکیو داشت و گفت: دانشگاهی در توکیو اجاره شده که محل اجرای برنامه‌های فرهنگی است. در حوزه داخلی و توسط آقای جمالی نژاد در سازمان شهرداری به تمام استان‌ها ابلاغ شده که یک فرهنگ سازی و تولید شور و شعف المپیکی در سطح استانی خود داشته باشند. همچنین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در توکیو فعالیت‌هایی در رابطه با کاروان ایران خواهد داشت.

وی همچنین یادآور شد: با همکاری ستاد مد و لباس در خصوص طراحی لباس کاروان المپیک اقدامات مؤثری انجام شده است. از مجموع نمونه‌های ارسالی چند نمونه به مرحله نهایی رسیده و به زودی با یک فعالیت رسانه‌ای از لباس نهایی کاروان رونمایی می‌کنیم.

به گفته صالحی امیری و از طریق هماهنگی با شهرداری تهران فضای پایتخت به زودی حال و هوای المپیکی به خود می‌گیرد، همچنین با همکاری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برای اعزام تور به توکیو و تشویق ورزشکاران مان در المپیک برنامه‌هایی اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دیگر برنامه فرهنگی پیش بینی شده برای المپیک اجرای برنامه‌های ویژه هفته المپیک در تپه‌های عباس آباد است که با همکاری سازمان نوسازی عباس آباد انجام می‌شود. برای معرفی فرهنگ و تمدن ایران هم تولیدات فرهنگی در قالب سی دی و فلش تهیه شده است. در مجموع ظرفیتی گسترده درگیر مسائل مربوط به توکیو است تا در کنار این رویداد ورزشی یک رویداد فرهنگی هم شاهد باشیم.

صالحی امیری در پایان با تاکید بر اینکه به گونه‌ای برنامه ریزی شده که در این دوره از بازی‌های المپیک، برنامه‌های فرهنگی خروجی قابل توجهی داشته باشند، گفت: برای این دوره از بازی‌های المپیک و برنامه‌های فرهنگی آن ساختارسازی شده و از مرحله شعاری عبور کرده ایم. به همین دلیل ستاد فرهنگی المپیک ۲۰۲۰ را تشکیل دادیم.

کد خبر 4846985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha